Friday, May 21, 2021

صفحه نخست » "سورپرایز نظامی سپاه پاسداران"

gaza_052121.jpgرادیو فردا - همزمان با آتش‌بس اسرائیل و حماس با میانجی‌گری مصر در روز جمعه ۳۱ اردیبهشت، سپاه پاسداران از چندین تسلیحات نظامی، از جمله «پهپاد غزه» و سامانه راداری «قدس» رونمایی کرد.

روز جمعه سپاه پاسداران در مراسمی با حضور حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران و امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، از سه دستاورد در حوزه‌های پهپادی و پدافندی رونمایی کرد.

به گزارش تسنیم، هواپیمای بدون سرنشین «فوق‌سنگین و پهن‌پیکر غزه» نخستین دستاوردی بود که فرمانده سپاه از مراحل ساخت آن بازدید کرد.

بر اساس این گزارش، پهپاد یاد شده در مأموریت رزمی قادر به حمل «۱۳ بمب تا شعاع عملیاتی ۲ هزارکیلومتری و نیز حمل ۵۰۰ کیلوگرم انواع تجهیزات جمع‌آوری اطلاعات و سیگنالی» است.

معمولا مقامات ایران در اشاره به برد ۲ هزار کیلومتر تسلیحات، از جمله موشک‌ها، بر توان ایران برای هدف قرار دادن اسرائیل تاکید دارند.

سردار سلامی در مراسم رونمایی از این تجهیزات با تاکید بر اینکه «استراتژی و سیاست عملیاتی ما توسعه‌ی قلمرو دفاعی در اعماق وسیع و در ارتفاع بالا» است، گفت ما نیازمند به دست آوردن قابلیت جنگ از راه دور هستیم.

وی در توصیف پهپاد «غزه» مدعی شد این هواپیمای بدون سرنشین در ارتفاع بیش از ۳۵ هزار پا از سطح زمین پرواز کرده و با سرعتی حدود ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت و مداومت پروازی ۲۰ ساعت، اهداف هوایی را در اعماق طولانی مورد هدف قرار می‌دهد.

طی ۱۱ روز گذشته درگیریهای سنگینی میان اسرائیل و گروه حماس در نوار غزه در گرفت و روز جمعه ۳۱ اردیبهشت با میانجی‌گری مصر، آتش‌بس برقرار شد.

ایران از حامیان اصلی حماس است و طی روزهای گذشته مقامات ارشد جمهوری اسلامی، به ویژه سپاه بر حمایت ایران از حماس تاکید داشتند.

دومین دستاورد سپاه که روز جمعه رونمایی شد، سامانه راداری «قدس» بود.

سومین دستاورد اعلام شده، سامانه موشکی زمین به هوا با نام «۹ دی» بود که اشاره به تظاهرات طرفداران آیت‌الله خامنه‌ای و محمود احمدی‌نژاد ریيس جمهوری وقت ايران در ۹ دی ۸۸ در واکنش به تظاهرات معترضان به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری در ۶ دی همان سال بود.

آقای خامنه‌ای تظاهرات ۹ دی را «حماسه» و «پايان فتنه» توصيف کرده بود.

رهبر جمهوری اسلامی از آن هنگام تاکنون، بارها خواستار «گرامی‌داشت» روز ۹ دی شده و گفته است که «اين حادثه بايستی حفظ شود».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy