Saturday, May 22, 2021

صفحه نخست » انفجار در پالایشگاه آبادان

fire_052221.jpgالعربیه - بخش‌هایی از پالایشگاه نفت آبادان بعد از ظهر روز شنبه 22 می 2021 منفجر شده و حداقل 3 نفر را مجروح کرد. این انفجار که ادعا شده به دلیل نقض فنی در پالایشگاه، دمای بالا و وجود مواد قابل اشتعال رخ داده، بخش‌های قابل‌توجهی از آبادان را لرزاند و شعله‌های آتش کماکان از پالایشگاه به آسمان زبانه می‌کشند.

به گزارش خبرگزاری‌های محلی انفجار در واحد کت کراکر (FCCU) فاز سه پالایشگاه رخ داد. طبق این گزارش‌ها، واحد مذکور طی روزهای گذشته با مشکل فنی مواجه و در جریان آن آلودگی نگران کننده‌ای در شهر آبادان ایجاد کرده بود.

از اوایل صبح پنجشنبه 30 اردیبهشت بارش پودر سفید رنگ از آسمان باعث نگرانی مردم آبادان شده بود. شهروندان با ابراز نگرانی از آلوده بودن این مواد، پالایشگاه را عامل این آلودگی دانستند.

حمیدرضا ترکی، رئیس واحد ایمنی و بهداشت پالایشگاه آبادان با تایید موضوع، نقص فنی در واحد کت کراکر را عامل انتشار این ماده سفیدرنگ دانسته و گفت که این مواد از جنس سیلیس بوده‌اند.

وی همچنین مدعی شده بود که شهروندان نگران‌ سمی بودن بودن مواد نباشند‌ و این پودر عارضه شیمیایی ایجاد نخواهد کرد.

شکایت محیط زیست از پالایشگاه

چند روز پیش از این حادثه، علی فتحی‌نیا، رییس اداره حفاظت محیط زیست آبادان اعلام کرد که «از ابتدای سال جدید تاکنون اداره حفاظت محیط زیست به پالایشگاه آبادان برای انتشار آلایندگی در هوا اخطار داده و به دلیل بی‌توجهی به اخطارها ناچار به شکایت ازاین واحد شده است.»

پیش از حادثه امروز، دود غلیظ متصاعد شده از پالایشگاه آبادان طی سه روز گذشته بخش‌هایی از آسمان این شهر را آلوده کرده بود.

پیشتر نیز در چندین نوبت پالایشگاه آبادان دچار حوادث گوناگون شده بود. مهرماه گذشته واحد تقطیر 55 دچار آتش سوزی شده بود و پیش از آن گاز گرفتگی در واحد بازیافت گوگرد به مرگ یک کارگر ومصدومیت شدید یک کارگر دیگر منجر شده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy