Sunday, May 23, 2021

صفحه نخست » باج‌گیری «فاطمیون» از روستاییان سوریه: گندم در برابر امنیت

arab23.jpgالعربیه - شبه‌ نظامیان افغانی «فاطمیون» وابسته به سپاه پاسداران ایران، مستقر در سوریه، کشاورزان این کشور را با این بهانه که امنیت‌شان را حفظ می‌کنند، تهدید کرده‌اند اگر 10درصد از محصولات کشاورزی خود را به این گروه شبه‌نظامی وابسته به ایران ندهند، همه محصولشان را مصادره می‌کنند.
فعالان سوریه گزارش کردند که فاطمیون «صنف کشاورزی» که وابسته به رژیم سوریه است به کشاورزان روستاها و شهرک‌های بین شهر المیادین و شهرک «صبیخان» در حومه شرقی دیرالزور اطلاع داده که باید 10 درصد از مجموع قیمت محصولات گندم و جو را به آنها بپردازند.
به گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه فرماندهی شبه‌نظامیان فاطمیون کشاورزان را تهدید کرده در صورت پرداخت نکردن این باج، همه محصولاتشان را مصادره می‌کند و برای اینکار ناظرانی را به کار گماشته که روند محاسبه محصولات را زیر نظر بگیرند.
بسیاری از فرماندهان نظامی فاطمیون و دیگر افراد وابسته به تهران زمین‌ها و املاک زیادی در دیرالزور خریده‌اند تا روند تغییر دموگرافیک منطقه را سرعت ببخشند.
کرانه غربی رود فرات در استان دیرالزور و در نزدیکی مرزهای سوریه و عراق یکی از مهم‌ترین مناطق نفوذ ایران و شبه‌نظامیان وابسته به تهران به شمار می‌رود.

براساس آمارها در حال حاضر بیش از 15 هزار ستیزه‌جوی افغان، عراقی و پاکستانی وابسته به تهران در دیرالزور و به ویژه منطقه بین دو شهر البوکمال و میادین حضور دارند.

هزاران ستیزه‌جوی افغان در چارچوب گردان‌های فاطمیون در جنگ سوریه شرکت کردند. این گروه شبه‌نظامی از سوی ایران آموزش دیده، تامین مالی شده و به جنگ فرستاده شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy