Monday, May 24, 2021

صفحه نخست » آتش‌سوزی در تاسیسات پتروپالایش کنگان، سومین حریق مشکوک در سه روز گذشته

arab24.jpgالعربیه - در ادامه آتش‌سوزی‌های سریالی در ایران، روز دوشنبه سوم خرداد 1400، تاسیسات پتروشیمی «پتروپالایش کنگان» در این کشور دچار حریق شد.

هنوز درباره دلایل حادثه کنگان اطلاعاتی منتشر نشده است ولی این واحد پتروشیمی که تنها 3 ماه پیش به دست حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران افتتاح شد، قرار بود سالانه یک میلیارد دلار ارزآوری داشته باشد.

«شانا»، شبکه اطلاع‌رسانی نفت و گاز ایران پیشتر در 11 اسنفند 1399، گزارش کرده بود که این تاسیسات پتروشیمی با دستور حسن روحانی، رئیس‌جمهوری از طریق ویدئوکنفرانس به‌طور رسمی بهره‌برداری رسیدو

در آن زمان اعلام شد که واحد بازیابی اتان پتروپالایش کنگان به‌عنوان بزرگ‌ترین واحد تأمین خوراک پتروشیمی‌ها با ظرفیت تولید سالانه 3 میلیون و 500 هزار تن محصول می‌تواند درآمد یک میلیارد دلاری برای ایران داشته باشد.

سریال بی‌پایان آتش‌سوزی‌ها

روز گذشته هم رسانه‌های ایران به نقل از حمید کریمی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم، از وقوع یک «آتش سوزی بزرگ» در یک کارخانه مصنوعات پلاستیکی در این شهر خبر دادند.

بر اساس این گزارش، «هشت دستگاه خودرو آتش‌نشان و هشت دستگاه خودرو آبرسان و 40 نیرو‌ی آتش‌نشان» در محل حادثه حضور پیدا کردند و «پس از دو ساعت موفق به اطفای حریق شدند.»
بنا به گزارش سخنگوی سازمان آتش‌نشانی قم، این حادثه تلفات جانی نداشته اما «خسارت مالی قابل توجهی» به همراه داشت.

روز قبل از آن نیز رسانه‌های ایران، از وقوع انفجار در «صنایع شیمیایی نارگستر سپاهان» در اصفهان و مصدومیت 9 نفر در این حادثه خبر دادند.
به گفته خبرگزاری «ایرنا»، این کارخانه زیرنظر «شورای امنیت ایران»، فعالیت می‌کند و «تنها مرجع» تولید و توزیع مواد نورافشانی بی‌خطر معرفی شده است.


در این گزارشها به دلایل وقوع این آتش‌سوزی‌ و انفجارها هیچ اشاره‌ای نشده است.

در همین راستا روزنامه «گاردین» چاپ بریتانیا، روز گذشته نوشت، حادثه انفجار روز یکشنبه در کارخانه تولید هواپیماهای بدون سرنشین «هسا» در شاهین شهر اصفهان، با تهدیدات اخیر اسرائیل مرتبط است.

بنا به این گزارش، چند روز پس از اعلام اسرائیل مبنی بر اینکه ایران پهپاد در اختیار حماس در غزه گذاشته، کارخانه تولید پهپاد (هسا) در اصفهان، دچار انفجار بزرگی شده است و 9 نفر زخمی شده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy