Monday, May 24, 2021

صفحه نخست » به رسانه‌ها و خبرنگاران تذکر داده‌اند چیزی علیه رئیسی ننویسند

raeisi.jpg رادیو زمانه - به رسانه‌ها و خبرنگاران تذکر داده‌اند در جریان سیزدهمین دور انتخابات تک‌قطبی ریاست جمهوری در ایران چیزی علیه ابراهیم رئیسی ننویسند.

اراده نظام ظاهراً بر این قرار گرفته که نام رئیسی از صندوق‌ها بیرون بیاید. غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قضائیه سه‌شنبه ۴ تیر در یک نشست خبری در توجیه این اقدام و در پاسخ به پرسشی درباره صحت تذکر دادسرای فرهنگ و ارشاد به خبرنگاران و رسانه‌ها گفت: «در دستورالعمل پیشگیری از جرائم انتخاباتی ماموریت‌هایی برای دستگاه قضایی پیش‌بینی شده است. تذکرات ما به همه رسانه‌ها داده شده است و این تذکرات ناظر به موارد تخریب همه نامزدها بوده است و اقدام پیشگیرانه‌ای انجام شده و بسیار هم مفید بوده است. در این باره ما کسی را جلب نکردیم و پرونده‌ای شکل نداده‌ایم.»

اسماعیلی یادآوری کرد بر اساس بخش‌نامه رئیس قوه قضاییه که خود نامزد انتخابات است، «ستادهای پیشگیری جرائم و تخلفات انتخاباتی در سراسر کشور تشکیل شده و با تعیین شعب و قضات ویژه با مراقبت و دقت‌های لازم در حال اجراست.»

مطالب بیشتر در رادیو زمانه

سخنگوی قوه قضائیه تأکید کرد: «ما به عنوان قوه قضاییه رعایت قانون و اخلاق را به تمام نامزدها، ستادها و همه هواداران آنها توصیه می‌کنیم.»

وزارت کشور ایران صبح سه‌شنبه در اطلاعیه‌ای اسامی هفت نامزد تائید صلاحیت‌‌شده از سوی شورای نگهبان برای شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری ایران را اعلام کرد.

بر اساس فهرستی که وزارت کشور اعلام کرده، شورای نگهبان از میان داوطلبان، تنها صلاحیت ابراهیم رئیسی، محسن رضایی، محسن مهرعلیزاده، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، عدالناصر همتی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی را تائید کرده است.

بر اساس ماده ۶۶ قانون، فعالیت انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهروی رسما از تاریخ اعلام اسامی به وسیله وزارت کشور آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای خاتمه می‌پذیرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy