Tuesday, May 25, 2021

صفحه نخست » کر شید، کور شید، لال شید!؟ انتخاب با ما، رأی از شما، امیرحسین لادن

AmirHossein_Ladan_3.jpg

انتخاب با رژیم است

در جمهوری اسلامی، ما حق انتخاب نداریم، حق رأی داریم. حق انتخاب منحصر به شهروند است، ما، مردم در مقابل رژیم فقاهتی، اُمت هستیم نه شهروند. بار دیگر باید تکرار کرد: در جمهوری اسلامی فرض برآنستکه اُمت قادر به تشخیص راه از چاه نیست و باید تابع روحانیت که جانشین خداوند و مبین دین هستند، باشد. رژیم در عمل نیز این موضوع را به نمایش گذاشته و اجرا کرده است. رسوائی رژیم در تقلبِ فاحشِ انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ را حتمن (حتماً) به یاد دارید که چند میلیون هم میهنِ معترض به خیابانها ریختند و فریادِ "رأی من کو" زدند؟
بخشی از مقاله‌ای که ده سال پیش منتشر کردم: "مصباح یزدی، عضو مجلس خبرگان، در پاسخ به اعتراضات "رأی من کو"؟ می‌گوید: "مردم چه حقی‌ دارند؟ مردم کسی‌ رو به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنند، مردم چه کاره هستند؟ مردم چکاره هستند که بخواهند کسی‌ رو انتخاب کنند. مردم چکاره هستند که به کسی‌ حق بدهند، مردم چه حقی‌ دارند؟ " همانطور که مصباح یزدی، مشخص و شفاف فلسفه‌ی ولایت فقیه را بازگو می‌کند: مردم در جمهوری اسلامی از حق و حقوقی برخوردار نیستند. "

تاکتیک بی شرمانۀ جدید رژیم فقاهتی

فراموش نکنیم که حقِ رأی مان نیز، محدود است! زیرا، تنها به منتخبینِ شورای نگهبان، می‌توانیم رأی بدهیم! صلاحیت کاندیدهای ریاست جمهوری را، احمد جنتی (!) دبیر شورای نگهبان تأئید یا رَد می‌کند؟! آدم نمی‌داند که باید به حال و روزگارِ خودش گریه کند، یا به این کمدی تراژدی بخندد؟ در قرن بیست و یکم، قرن اینترنت، کامپیوتر و تسخیر فضا، سرنوشتِ ما ملتِ بدبختِ ایران، در دستِ یک مشت اشخاص عقب افتاده، فکر پوسیده و کم دانی قرار دارد که به اًجنه، رَمل و اُسطرلاب، اِستخاره، و امداد غیبی، باور دارند!؟

کور شید، لال شید، کر شید!

قوه قضائیه، پلیس امنیت، پلیس فتا (فضای تولید و تبادل اطلاعات)، و اطلاعات سپاه در زمینه‌ی اظهار نظرهای انتخاباتی هشدار داده‌اند!؟ دو تن از فعلان مدنی بخاطر اظهار نظرشان در مورد رئیسی و لاریجانی، به دادسر اظهار شده‌اند. محمود محمودیان (اصلاح طلب) می‌نویسد: "آقای رئیسی گفته‌اند با محدودسازی شبکه‌های مجازی مخالفند، اما عواملشان در دستگاه قضائی هر روز با رسانه‌ها و فعالان تماس می‌گیرند که مطالبشان علیه آقای رئیسی را پاک کنند. و به طعنه می‌نویسد، همه آزادند هر چه می‌خواهند در حمایت از ما بنویسند. " پویان حسین پور از فعالان اینترنتی، گفته، دادسرای فرهنگ و رسانه، و پلیس امنیت با او در باره انتقاد از ابراهیم رئیسی و علی لاریجانی تماس گرفته‌اند. " بی بی سی
جالب اینجاست، با اینکه سردمداران رژیم، حق انتخاب ملت را بخودشان تفویض کرده‌اند، "خودشان می‌برند و خودشان می‌دوزند" به این هم رضایت نمی‌دهند؛ و می‌خواهند این چارچوب‌ها را تنگ تر و محدودتر کنند. "قاسم رضائی، جانشین فرمانده ناجا، بدون نام بردن از فرد خاصی گفته است برخی از کاندیدها "وطن فروش" و "مزدور" هستند. " سپس تهدید کرده که "بدون مماشات با این افراد برخورد خواهد شد و می‌گوید: نیروی انتظامی با "توطئه" برخورد می‌کند و "فتنه‌ها را در محفل هایشان" و "فتنه گران" را در "نطفه" خفه می‌کند. " رادیو فردا

انتخابات در فضائی سرد و نامطمئن

بخش قابل توجهی از هم میهنانمان، متوجه این موضوع شده‌اند که فرق نمی‌کند چه کسی انتخاب شود؛ پس از انتخابات، "آش همان آش و کاسه همان کاسه" است!؟ بخشِ دیگری از هم میهنانمان دریافته‌اند که دعوای اصولگرا و اصلاح طلب، سرِ لحاف ملانصرالدین است، یعنی هر دوی آنان، تنها دنبال منافع خودشان هستند. مردم و کشور وِل معطلند و اقتصاد مالِ خره! آمریکا و اسرائیل و شیطان بزرگ هم، دشمنان ساختگی برای مشغول کردن و سرِ کار گذاردنِ مردم هستند. خوشبختانه ایرانیان تشخیص داده‌اند "دشمن ما همینجاست، دروغ میگن آمریکاست"!
رای بی رای - تحریم انتخابات - این شعار، از دیوار نوشته هائی است که مردم را به تحریم انتخابات دعوت کرده است. "یک ماه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران، شماری از کنشگران مدنی خواستار تحریم این انتخابات شدند. از سوی دیگر، کارزاری با مشارکت خانواده جانباختگانِ اعتراضات اخیر، و سقوط هواپیمای اوکراینی نیز آغاز شده... در همین رابطه نامه‌ای از سوی شماری از کنشگران سیاسی و مدنی در راستای تحریم انتخابات منتشر شده است. در این نامه که با عنوان "هم‌آوا برای بایکوت انتخابات خرداد ۱۴۰۰" منتشر شده، از انتخابات پیش‌روی ایران به عنوان انتخاباتی ساختگی و فرمایشی" یاد شده است. " دویچه وله
"مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران، ایپسا، که یک نهاد دولتی است هشدار داده که میزان مشارکت در انتخابات امسال حدود ۳۹ درصد از واجدان شرایط خواهد بود که از زمان روی کار آمدن جمهوری اسلامی، پائین ترین میزان خواهد بود. "
سخنگوی شورای نگهبان می‌گوید: "مشارکت احتمالی پائین مردم هیچ مشکل حقوقی ایجاد نخواهد کرد و اعتبار و مشروعیت آن همچنان پابرجاست. " همانطور که ملاحظه می‌کنید، رژیم که می‌داند مشتش باز شده و مورد انزجار مردم است، "وسط دعوا، مشغول نرخ تعیین کردن" است! رادیو فردا
اندیشکده آگاهی و شناخت، با باور به براندازی خشونت پرهیز جمهوری اسلامی، طی چند سال اخیر کمپین گسترده‌ای را برای افشا کردن پدیده‌ی رأی گیری در رژیم فقاهتی، هدایت می‌کند. در این راستا یک سری نوشتارها و گفتگوهای تلویزیونی و بحث هایِ ویدیوئی را، از طریق شبکه‌های اجتماعی در سطح وسیعی توزیع کرده؛ تا هم میهنانمان با ترفندهای رژیم، آشنائی بهتر و بیشتری داشته باشند، و هوشمندانه گام بردارند.
اخیراً، سازمان‌ها، گروه‌ها، فعالان مدنی، و کنشگران سیاسی میهنمان با اشاره به اعتراضات سال‌های اخیر به فاجعه‌ی حکومتِ فقاهتی در ایران، و شعارهائی که نمایانگر تشخیص جامعه، از بی تفاوتی رژیم به خواست‌های مردم و نیازهای جامعه می‌باشد، از هم میهنانمان خواسته‌اند که انتخابات را تحریم کنند.

هشدار خمینی: "فاتحه همه ما را می‌خوانند"

رژیم به تکاپو افتاده، و در تلاش است که هر طور شده خودش را از این مخمصه نجات بدهد. علی خامنه‌ای می‌گوید: "... توجه داشته باشید، مصیبت آنروزی است که مردم پشت کنند به صندوق رأی. این مصیبت است، دشمن اینو میخواد. روزی که ۹۰ درصد مردم پای صندوق‌ها شرکت نکنند، مصیبت اونه! بنده اونو می‌بینم. حضور مردم پای صندوق رأی یک نعمت بزرگی است. "
مصیبتی که خامنه‌ای به آن اشاره می‌کند، همان پیش بینی خمینی است که گفت: "بترسید از آن روزی که مردم بفهمند در باطن شما چیست، و یک انفجار حاصل بشود. از آن روز بترسید که ممکن است یکی از " ایام الله" پیدا شود و آن روز فاتحه همه ما را می‌خوانند. "
چهل سال زمان بُرد، ولی بالاخره بخشِ بزرگی از مردممان به ماهیّت رژیم فقاهتی پی بردند و فهمیدند در باطن آنان چیست. آموخته‌اند که شرکت در رأی گیری در جمهوری اسلامی، نه تنها کوچکترین تأثیری در بر طرف کردنِ مشکلات‌شان نداشته، بل که اوضاع اقتصادی کشور روز به روز خراب تر و وضع مالی مردم بد تر شده؛ بیکاری و تورم، ارزش پول را کمتر و ناچیزتر کرده؛ و فقر در سراسر کشورعمومیت یافته است! زیرا در درجه‌ی نخست، تحول اجتماعی با تعویض مُهره‌ها امکان پذیر نیست. دوم، با وجودِ قانون اساسی جمهوری اسلامی؛ فلسفه‌ی ولایت فقیه؛ و *سیاست فرقه‌ای و غیر ایرانیِ آخوندها؛ شرکت در رأی گیری، پدیده‌ای بیهوده و بدون ثمر است.
تا کنون صدها فعال سیاسی مدنی، هنرمندان داخل و خارج، استادان دانشگاه‌ها، نویسندگان، ورزشکاران، مدافعان حقوق بشر و قشرهای مختلف مردم همزمان در کارزاری با عنوان " نه به جمهوری اسلامی" مخالفت خودشان را با شرکت در رأی گیری، بیان کرده‌اند.

تجربه را تجربه کردن خطاست

باید همه مان در حد توانائی مان تلاش کنیم که کمپین "نه به رأی گیری، نه به جمهوری اسلامی" است، با موفقیت کامل به نتیجه برسد. هم، دست اندرکاران رژیم ببینند که اعلام خطر خمینی بوقوع پیوسته، یعنی مردم فهمیدند که در باطن حکومتگران چیست؛ و هم اینکه رژیم، در برابر جامعه‌ی بین الملل رسوا شود و ملت‌ها و دولت‌ها، بداند که جمهوری اسلامی، هیچ پایگاه و مشروعیت مردمی ندارد.
جمهوری اسلامی، حاکمیت روحانیون است که کاملاً با حاکمیت ملی در تضاد می‌باشد. انتخابات آزاد، حقوق انسانی و شهروندی، و جامعه‌ی مدنی قانونمند، تنها در پرتوی حاکمیت ملی امکان پذیر می‌باشند. برای تغییر و تحول و دگرگونی در میهنمان، هیچ راهی جز براندازی رژیم، و برپائی حکومت مردمسالار ملی نداریم.

نه به رأی گیری، نه به جمهوری اسلامی است

امیرحسین لادن
ahladan@outlook.com

* سیاست فرقه‌ای و غیر ایرانیِ آخوندها: حکومت در پرتوی سیاست فرقه‌ای و ارجحیت‌های غیر ایرانیِ‌اش، سرمایه هایِ ملیِ میهنمان را برای دوباره سازی لبنان و عراق خرج می‌کند، و صرفِ جنگ در سوریه و یمن می‌نماید. این ولخرجی‌ها در صورتی انجام می‌شود که دست اندرکارانِ حکومت، سطح دستمزدهای کارمندان و کارگران را عمداً، آنقدر پائین نگهمیدارند که "برده مانند" همیشه محتاج و گرسنه و نیمه عریان باشند!؟



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy