Tuesday, May 25, 2021

صفحه نخست » باز هم انتخاب بین بد و بدتر؟ (قسمت اول)، خ. د. رها

Election.jpgاول: قطعا رای نخواهم داد. آخرین بار در انتخابات سال ۱۳۸۸ رای دادم اگرچه معتقد بودم شرکت در هر انتخاباتی، بعد از جریانات سال ۱۳۷۷ دانشگاه نهران، اشتباه محض است.

دوم: این نوشته برای آنهائی هست که هنوز در تصمیم به تحریم انتخابات پیش رو مردد هستند.
چند سالی هست که ما شاهد شعارهایی بین مردم هستیم که نشان می‌دهد درک و فهم‌شان بیشتر از سیاستمدارانی هست که هنوز به اصلاح این سیستم پوسیده چسبیده‌اند و ول کن هم نیستند. این سیاستمداران به اصطلاح اصلاح طلب را می‌توان در دو گروه تقسیم بندی کرد. گروه اول: سید محمد خاتمی، سید حسن خمینی و دور و بری‌هایشان. گروه دوم: آنهائیکه اصلاح طلبی‌شان با چاشنی اعتراض همراه هست، میر حسین موسوی، خانم رهنورد و کروبی را می‌توان این گروه جای داد. بقیه اصلاح طلبان کم و بیش به یکی از دو گروه تعلق دارند.

از امروز که اسامی نامزدها رسما توسط وزارت کشور اعلام شود، گروه اول بازهم کاسه گدایی به دست خواهند گرفت و به درگاه خواهند رفت که آقا آرمانهای آن حضرت از بین می‌رود و مردم سالاری دینی!!!! دارد به زیر سوال می‌رود، و این جور چیزها. تا سهمی از این قدرت پوسیده در دست گیرند. انتظار بیشتری نمی‌توان از اینها داشت. از گروه دوم هم بجز چند اطلاعیه و اعتراض ملایم نمی‌توان انتظاری دیگر داشت، گرچه حصرشان ما را قلبا ناراحت کرده است. پس نهایتا بازهم مردم می‌ماند با خودش!!! پس بر می‌گردیم به مردم و شعارهایی که در سالهای اخیر دادند و با صدای بلند خواهند داد. دو شعار در این بین بسیار گویا، سازنده و روشنگر هست:
ـ مجتبی بمیری رهبری را نبینی
ـ اصلاح طلب اصولگرا، دیگه تمومه ماجرا
این دو شعار اوج مطالبت مردم کوچه و بازار هست در این شرایط فلاکت باری که دچارش هستیم.
شورای نگهبان چند روزی این پا و اون پا کرد تا مظنه بازار دستش بیاید. وقتی متوجه شد که شاید ائتلافی بین آقایان لاریجانی، جهانگیری و پزشکیان روی دهد هر سه را با هم رد صلاحیت کرد. در نظر بگیرید که یکی از لاریجانی‌ها عضو شورای نگهبان هست. گویا حضور دختر آقای علی لاریجانی در کشور آمریکا یکی از دلایل صوری رد صلاحیت ایشان هست. حال این را مقایسه بکنید با حضور بلند مدت شیخ علی تهرانی در عراق و در کنار آقای صدام حسین و آن کارهائی که در آن زمان انجام میداد. هیچ وقت صلاحیت رهبری آقای خامنه‌ای زیر سوال نرفت.
این صحبتها به معنای تایید هیچکدام از این سه نفر رد صلاحیت شده نیست. بلکه می‌خواهم توجه آن بخش هنوز مردد را به نکته جلب کنم: وقتی حضرات به خود خودشان هم رحم نمی‌کنند و مثل گرگ درنده به جان هم افتاده‌اند دیگر جای ما و شما معلوم هست.
شعار " مجتبی بمیری رهبری را نبینی" و رابطه آقا مجتبی با این مهره چینی‌های مبتذل موضوع قسمت دوم این نوشته خواهد بود.

خ. د. رها



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy