Friday, May 28, 2021

صفحه نخست » ادامه انفجار‌های سریالی در ایران

fire_052821.jpg۱۲ آتش‌نشان در آتش‌سوزی انبار الکل اهواز مصدوم شدند

العربیه - رسانه‌های ایران گزارش دادند در پی وقوع یک آتش‌سوزی گسترده در انبار الکل و مواد شیمیایی در منطقه عامری اهواز 12 آتش‌نشان مصدوم شدند.

به گفته ابراهیم قنبری، رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز، این آتش سوزی گسترده، شب گذشته (6 خرداد) که در انبار کالا و مواد شیمیایی در منطقه عامری خیابان یک علوی به وقوع پیوست، 100 آتش‌نشان و 20 خودرو اعزام شدند و در عملیات اطفاء 12 آتش‌نشان مصدوم شدند.

رسانه‌های ایران گزارش دادند در پی وقوع یک آتش‌سوزی گسترده در انبار الکل و مواد شیمیایی در منطقه عامری اهواز 12 آتش‌نشان مصدوم شدند.

به گفته ابراهیم قنبری، رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز، این آتش سوزی گسترده، شب گذشته (6 خرداد) که در انبار کالا و مواد شیمیایی در منطقه عامری خیابان یک علوی به وقوع پیوست، 100 آتش‌نشان و 20 خودرو اعزام شدند و در عملیات اطفاء 12 آتش‌نشان مصدوم شدند.

ابراهیم قنبری، با بیان اینکه «دلیل اصلی این آتش‌سوزی تا کنون مشخص نشده است»، گفت: «این آتش‌سوزی یکی از سنگین‌ترین حریق‌ها در سال جدید بوده است.»

سریال بی‌پایان آتش‌سوزی‌ها

در ادامه آتش‌سوزی‌ها و انفجارهای اخیر، روز چهارشنبه 5 خرداد 1400، در پی وقوع یک انفجار در خط انتقال اکسیژن پتروشیمی عسلویه یک نفر کشته و دو نفر مصدوم شدند و حریق گسترده‌ای در سایت 2 این مجتمع رخ داد.

روز دوشنبه سوم خرداد 1400، نیز تاسیسات پتروشیمی «پتروپالایش کنگان» در این کشور دچار حریق شد. هنوز درباره دلایل حادثه کنگان اطلاعاتی منتشر نشده است، این واحد پتروشیمی که تنها 3 ماه پیش به دست حسن روحانی، رئیس‌ جمهوری ایران افتتاح شد، قرار بود سالانه یک میلیارد دلار ارزآوری داشته باشد.

شامگاه یکشنبه 2 خرداد 1400، نیز سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم، از وقوع یک «آتش سوزی بزرگ» در یک کارخانه مصنوعات پلاستیکی در این شهر خبر دادند.

بنا به گزارش سخنگوی سازمان آتش‌نشانی قم، این حادثه تلفات جانی نداشته اما «خسارت مالی قابل توجهی» به همراه داشت.

روز قبل از آن نیز رسانه‌های ایران، از وقوع انفجار در «صنایع شیمیایی نارگستر سپاهان» در اصفهان و مصدومیت 9 نفر در این حادثه خبر دادند.

به گفته خبرگزاری «ایرنا»، این کارخانه زیرنظر «شورای امنیت ایران»، فعالیت می‌کند و «تنها مرجع» تولید و توزیع مواد نورافشانی بی‌خطر معرفی شده است.

در این گزارشها به دلایل وقوع این آتش‌سوزی‌ و انفجارها هیچ اشاره‌ای نشده است.

در همین راستا روزنامه «گاردین» چاپ بریتانیا، نوشت، حادثه انفجار روز یکشنبه در کارخانه تولید هواپیماهای بدون سرنشین «هسا» در شاهین شهر اصفهان، با تهدیدات اخیر اسرائیل مرتبط است.

بنا به این گزارش، چند روز پس از اعلام اسرائیل مبنی بر اینکه ایران پهپاد در اختیار حماس در غزه گذاشته، کارخانه تولید پهپاد (هسا) در اصفهان، دچار انفجار بزرگی شده است و 9 نفر زخمی شده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy