Monday, May 31, 2021

صفحه نخست » به رغم تحریم‌ها اولین محموله نفتی ایران وارد آمریکا شد

naft.jpg العربیه - داده‌های «سازمان اطلاعات انرژی آمریکا» نشان می‌دهد یک محموله نفت ایران به میزان یک میلیون و 33 هزار بشکه به سواحل آمریکا رسیده است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، اطلاعات مربوط به این محموله در هفته گذشته ثبت شده است. با توجه به ادامه تحریم‌های ایالات متحده، این دومین محموله نفت ایران است که از سال 1991 وارد ایالات متحده شده است.

اطلاعات انرژی آمریکا جزئیات بیشتری درباره این محموله ارائه نکرد. «رویترز» نیز نوشته است تاکنون نتوانسته مستقیما با مقامات این اداره در این زمینه تماس بگیرد.

گفتنی است ایالات متحده در سالهای اخیر چندین محموله نفتی ایران را مصادره کرد که آخرین مورد توقیف یک نفتکش حامل نفت ایران به مقصد ونزوئلا بود که در وبگاه اداره اطلاعات انرژی آمریکا به آن اشاره شده است. نفتکش «آشیلاس» در ماه مارس گذشته که پرچم لیبریا را برافراشته بود اما نفت خام ایران را حمل می‌کرد بار خود را در بندر گالوستون آمریکا تخلیه کرده بود اما این محموله توسط مقامات آمریکایی مصادره شد.

صادرات نفت ایران به ونزوئلا

همچنین در سال گذشته فرستادن محموله‌های نفتی ایران به ونزوئلا باعث تنش‌های دیپماتیک شدید با ایالات متحده شد. ایران و ونزوئلا هر دو تحت فشار تحریم‌های آمریکا قرار دارند. در آن زمان اطلاعات ردیابی کشتی‌های نفتی نشان داد که 5 تانکر حامل سوخت خام ایرانی به مقصد ونزوئلا به دریای کارائیب نزدیک شده‌اند.

در اقدامی جدید، روز شنبه یک منبع رسانه‌ای آمریکا گزارش داد که نهادهای امنیت ملی ایالات متحده، حرکت دو ناو ایران به مقصد احتمالی ونزوئلا را ردیابی کردند.

وب‌سایت آمریکایی «پولیتیکو»، اعزام این دو ناو، در این برهه زمانی که روابط ایالات متحده و ایران «پر تنش» است را اقدامی «تحریک آمیز» توصیف کرده است.

سه منبع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود به «پولیتیکو» گفته‌اند «ناو-بندرِ مکران» به همراه یک ناو دیگر ایران در آب های شرقی آفریقا به سمت جنوب در حال حرکت هستند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy