Thursday, Jun 3, 2021

صفحه نخست » تهدید احمدی‌نژاد به افشای باند فاسد نفوذی در نهادهای امنیتی

AN_060321.jpgبی بی سی - محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور پیشین ایران، تهدید کرده است که اطلاعاتی مربوط به یک "باند فاسد نفوذی در نهادهای امنیتی" را افشا خواهد کرد.

این تازه‌ترین تحول در ادامه مجادله آقای احمدی‌نژاد با دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ایران است که او از ضعف آنها انتقاد کرده و درباره نفوذ عوامل خارجی در آنها هشدار داده است.

پیش از این وزارت اطلاعات ایران انتقادهای رئیس‌جمهور سابق را "غیرواقعی و در راستای تشویش اذهان عمومی" دانسته بود.

احمدی‌نژاد چه گفته؟

محمود احمدی‌نژاد در اطلاعیه‌ای کوتاه گفته "عملکرد باند فاسد نفوذی در نهادهای امنیتی" ضررهای گوناگون اقتصادی، سیاسی و فرهنگی داشته است.

آقای احمدی‌نژاد گفته در مقابل انتقادهای او "طبق معمول به جای اصلاح رویکردها و رفتارهای خلاف منافع ملی" وزارت اطلاعات صحبت‌هایش را محکوم و او را "به طور تلویحی تهدید" کرده است.

رئیس‌جمهور سابق ایران گفته به زودی "ابعاد گسترده اقدامات ضدانقلابی آن باند" را افشا خواهد کرد.

سابقه رویارویی چیست؟

پس از آن که شورای نگهبان صلاحیت محمود احمدی‌‌نژاد را برای دومین بار رد کرد، او انتقادهای تندی را درباره وضعیت سیاسی ایران بیان کرد.

وبسایت دولت بهار، نزدیک به او، گزارش داد که حسین نجات، از مقام‌های امنیتی پرنفوذ در سپاه، پیش از اعلام رد صلاحیت آقای احمدی‌نژاد خواهان پیروی او از تصمیم‌های نهادهای حاکمیتی شده بود.

اما آقای احمدی نژاد در پاسخ خود گفته بود "وضعیت امنیتی به گونه‌ای است که جریان نفوذ در اعماق کشور ضربات سنگین وارد می‌کند. هم ضعف هست و هم خیانت."

او پیشتر هم از وزارت اطلاعات و دیگر نهادهای امنیتی انتقاد کرده بود.

در دوران ریاست‌جمهوری آقای احمدی‌نژد تنش بر سر تسلط بر وزارت اطلاعات بالا گرفت و او مدتی خانه‌نشین شد.

حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات ایران در دولت محمود احمدی‌نژاد، به تازگی در این باره گفته نظر آقای احمدی‌نژاد این بود که وزارت اطلاعات "وزارت دولت است" و "توقع" داشت همه اطلاعات به دست وی برسد، اما برخی از گزارش‌ها "در کلاس" آقای احمدی نژاد نبود تا برای وی فرستاده بشود.

چه شواهدی از فساد و نفوذ در نهادهای امنیتی ایران داریم؟

در سال‌های اخیر بارها اهدافی مهم و حساس در ایران، از جمله تاسیسات هسته‌ای نطنز، صحنه عملیات خرابکاری یا جاسوسی و سرقت اطلاعات بوده است.

سال گذشته محسن فخری‌زاده، یکی از مقام‌های نظامی ارشد دخیل در برنامه هسته‌ای ایران هدف سوءقصد قرار گرفت.

گستردگی و سطح این عملیات، که عموما به اسرائیل نسبت داده می‌شود، تا جایی است که از نظر بسیاری ناظران انجام آنها بدون همکاری برخی عوامل در نهادهای امنیتی ایران ممکن نبوده است.

نهادهای امنیتی ایران همچنین در پرونده‌های مختلف فساد مالی با اتهام‌هایی روبرو بوده‌اند.

از جمله آقای احمدی‌نژاد در جریان محکومیت حمید بقایی، از نزدیکان خود، از قاسم سلیمانی برای سکوت کردن در قبال پولی که برای توزیع میان سران کشورهای آفریقایی داده بود انتقاد کرده بود.

پیش از این محمد سرافراز، رئیس سابق سازمان صداوسیما هم اطلاعات سپاه را به فساد متهم کرده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy