Thursday, Jun 3, 2021

صفحه نخست » حزب دموکراتیک مردم ایران: به سازماندهی وسیع یک تحریم کنشگرانه انتخاباتی بپردازیم

election2.jpgبا هماندیشی و هماهنگی و همکرداری ملی
به سازماندهی وسیع یک تحریم کنشگرانه انتخاباتی بپردازیم

شورای نگهبان، پس از غربال‌گری داوطلبان نامزدی ریاست جمهوری، نام هفت تن را به‌عنوان نامزدهای دارای صلاحیت برای انتخابات ۱۴۰۰ اعلام داشت. در واقع این شورا، چونان افزار خدمتگزار "هسته سخت قدرت" در ساختار رژیم ولایی، بار دیگر پرده از سرشت و عملکرد غیر دموکراتیک و ضد مردمی خود برداشت. این نهاد نشان داد که با سامان جمهوریت و انتخابات و شرکت مردم در تعیین سرنوشت خود، با منافع عمومی در راستای رشد آزاد جامعه و احترام به خواست و منافع مردم ایران بیگانه است.

بیت رهبری، با تکیه به نیروی "میدان" و با مهندسی و مهره‌چینی نامزدهای انتخاباتی، درعمل راه انتصابات را در پیش گرفت. این رویکرد جز به معنای دهن‌کجی به خواست بیشینه مردم یعنی جامعه نگران، سرخورده و خشمگین و همه نیروهای آزادی‌دوست و دگرخواه ایران نیست.
"بیت رهبری" عزم خود را جزم کرده است که نامزد دلخواه خود را از صندوق رأی بیرون آورد؛ از این رو به دور از هرگونه دوراندیشیِ سیاسی، در شرایط حساس و بحرانی فرمانروا بر جامعه، یک کودتای انتخاباتی بی کم وکاست را سازماندهی کرد. رژیم برای نگهبانی از منافع انحصاری و خواست‌های تنگ‌دامنه خود، حتی بخشی از نیروهای وفادار به "ولایت مطلقه فقیه" را از گردونه رقابت بیرون انداخت و در عمل پایگاه حاکمیت خویش را خُردتر کرد.
روشن است که جامعه آگاه و دادخواه و مردم محروم و ناخشنود و آزادی‌خواه نیز در برابر این خیمه‌شب‌بازی انتخاباتی خاموش نخواهند ماند و برای واپس راندن نیروهای انحصارطلب و اقتدارگرا از صحنه سیاسی به هر تلاشی دست خواهند زد.
حزب دموکراتیک مردم ایران، برآنست که یگانه پاسخ درست به یک چنین "انتخابات" فرمایشی، پیوستن به کارزار گسترده تحریم فعال انتخابات است.
حزب ما، همه جمهوری‌خواهان، همه احزاب و نیروهای سیاسی، همه کنشگران اجتماعی و مدنی، همه دوستداران صلح و آزادی و عدالت در داخل و خارج از ایران را فرا می‌خواند که از راه هماندیشی و هماهنگی و همکرداری ملی به سازماندهی وسیع یک تحریم کنشگرانه انتخاباتی بپردازند. رژیم بر آنست که با کشاندن مردم به پای صندوق‌های رای برای خود و نظام و سیاست ورشکسته خود، مشروعیت و اعتبار کسب کند. ما باید با کنشگری همه‌سویه و به کارگیری اشکال و شیوه‌های گوناگون، پاسخی دندانشکن به کودتای انتخاباتی رژیم بدهیم. باید با روشنگری و آگاهسازی چشم مردم را هر چه بیشتر به ماهیت پوشالی این "انتخابات" باز کنیم.
مردم باید بدانند که هر نوع شرکت در این رای‌گیری از جمله رأی سفید انداختن در صندوق‌ها، به معنای بالا رفتن شمار شرکت‌کنندگان در این نمایش انتخاباتی است و این نیز به سود کودتاگران و دشمنان جامعه باز است. نباید از نظر دور داشت که هر رای کمتر به نامزدهای دستچین‌شده شورای نگهبان، یک رای به ضرورت اصلاح و تغییر قانون اساسی و فراهم آوردن پیش زمینه‌های لازم برای برگزاریِ یک انتخابات آزاد است.

حزب دموکراتیک مردم ایران
۱۲ خرداد ۱۴۰۰



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy