Thursday, Jun 3, 2021

صفحه نخست » آیا غرق شدن ناو خارک و آتش سوزی در پالایشگاه شهر ری، کار ماموران "موساد" یا یک سازمان مخفی بود؟

RI_060321.jpgرادیوپیام اسراییل - وقوع انفجار در ناو خارک که موجب غرق شدن آن گردید، و همچنین آتش سوزی مهیبی که در پالایشگاه شهر ری، موسوم به پالایشگاه شهید تندگویان رخ داد، همراه با آتش سوزی ها و انفجارهای مشکوک دیگری که اخبار برخی از موارد محرمانه نگه داشته شد و در مورد برخی، با اختصار و تحریف انتشار یافت، این احتمال را تقویت کرده که گروه های مخفی مخالف رژیم، فعالیت خود را از سر گرفته اند.

رادیو پیام اسرائیل،شش ماه پیش از قول منابع خبری در تهران، این احتمال را مطرح ساخته بود که گروه هایی در حساس ترین نهادهای حکومتی که ادامه رژیم کنونی را یک خطر بزرگ برای آینده ایران می دانند، مخفیانه به این گونه عملیات روی آورده اند که حکومت کنونی را، هر بیشتر متزلزل سازند.

در مورد هلاکت محسن فخری زاده، مسئول آماد برنامه های اتمی ایران، که در آبسرد دماوند، و طی عملیات اعجاب انگیز ترور شد، برخی از مقامات رسمی وزارت اطلاعات این احتمال عنوان گردید که یکی از فرماندهان اخراجی سپاه پاسداران بوده که در انجام این قتل همکاری داشته است.

در شایعاتی که در ایران در شبانه روز اخیر جریان پیدا کرده، انفجار در ناو خارک که موجب غرق شدن آن گردید، و همچنین آتش سوری در پالایشگاه شهر ری که به ادامه تامین سوخت آسیب زیاد می رساند، دو حلقه دیگر از خرابکاری های مخالفان رژیم و شبیه حوادث شش ماه پیش است.

غرق شدن خارک و انفجار و آتش سوزی گسترده در پالایشگاه شهر ری ممکن است عمدی و بخشی از یک نقشه قبلی بوده است. ولی احتمال حوادث ناشی از سهل انگاری و بی کفایتی مسئولان را نیز نباید نادیده گرفت.

برخی منابع خبری، مسؤولیت این دو رویداد را متوجه اسرائیل ساخته اند.

در بخشی از این شایعات ادعا شده که انفجار در ناو خارک در فاصله بین پایان دوران خدمت یوسی کوهن رئیس پنج سال اخیر موساد (سرویس امنیت خارجی اسرائیل) و اعلام جانشین داوید برنع می باشد که تاکنون معاون یوسی کوهن بوده است.

گفت شده که یوسی کوهن با انجام این عملیات، نوعی پیام خداحافظی داده است.

در مراسم اعلام جانشینی، رئیس جدید موساد گفته بود که تلاش ها برای جلوگیری از اتمی شدن رژیم ایران همچنان در ابعاد گسترده ادامه خواهد یافت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy