Wednesday, Jun 9, 2021

صفحه نخست » آسوشیتدپرس: عبدالناصر همتی آماده است با جو بایدن دیدار کند

voa9.jpgصدای آمریکا - عبدالناصر همتی، کاندیدای ریاست جمهوری ایران، به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته که در صورت انتخاب شدن حاضر است با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، دیدار کند. با این حال وی تأکید کرده است که «آمریکا باید سیگنال‌های بهتر و قوی‌تری» به جمهوری اسلامی بفرستد.

رئیس پیشین بانک مرکزی ایران همچنین گفت که بازگشت آمریکایی‌ها به توافق هسته‌ای کلید روابط احتمالی میان ایران و آمریکا است.

آقای همتی گفت: «ما هنوز هیچ حرکت جدی از جانب آقای بایدن ندیده‌ایم. آنها ابتدا باید به [توافق هسته‌ای] که از آن خارج شده‌اند بازگردند. در صورتی که شاهد این روند باشیم و اعتماد بیشتری حاصل شود، می‌توانیم در مورد آن صحبت کنیم.»

آسوشیتدپرس با استناد به نظرسنجی‌ها و تحلیل‌ها نوشته است که عبدالناصر همتی در رقابت با ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه که به نظر می‌رسد مورد علاقه رهبر جمهوری اسلامی ایران باشد، عقب است.

همتی گفت که حاضر است «در چهارچوب سیاست‌های کلی نظام» با رئیس جمهوری آمریکا ملاقات کند. او گفت: «آمریکایی‌ها سیگنال‌های مثبتی فرستاده‌اند، اما آن سیگنال‌ها به اندازه کافی قوی نبوده است. اگر سیگنال‌های قوی‌تری بفرستند، روی خوشبینی یا بدبینی ما تاثیر خواهد گذاشت.»

همتی در پاسخ به این پرسش که آیا ایران مایل است اعمال محدودیت‌های بیشتر بر برنامه موشکی بالستیک خود را در ازای کاهش تحریم ها بپذیرد، گفت که جمهوری اسلامی از پذیرش چنین پیشنهادی خودداری خواهد کرد.

آقای همتی افزود که «تعهدات هسته‌ای ایران باید در چارچوب توافق باشد» و در غیر این صورت «نه رهبر و نه رئیس جمهوری این مسأله را نخواهند پذیرفت.»

آسوشیتدپرس می‌گوید که کاخ سفید درخواست این خبرگزاری برای اظهار نظر در این مورد را رد کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy