Friday, Jun 11, 2021

صفحه نخست » تنها رای نمی دهم و رای ندهید کافی نیست؛ باید رای ندادن را به خودمان و جهان نشان دهیم؛ ف. م. سخن

F12735AE-092B-42A4-8449-996B94CD89D1.pngهفت روز دیگر انتخابات ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

در تاریخ جمهوری اسلامی، هیچ انتخاباتی به فضاحت و رسوایی انتخابات این دوره نبوده است.

در هر دوره ای، نامزدهای برگزیده رهبر، برای حفظ آبروی نظام هم شده، نقش شان را به گونه ای بازی می کردند که لجن متعفن نهفته در افکار و دیدگاه هایشان پنهان بماند. در این دوره، با مشاهده ی مناظره ها و نیز گفت و گوهای کلاب هاوسی، این لجن از لوله های مسدود شده ی نظام چنان بیرون زده است که خودی های نظام را هم شگفت زده کرده است.

خودِ جمهوری اسلامی، و به عبارتی «نظام»، با برخوردهایی که با سران پیشین خود داشته نشان داده است که در طول ۴۲ سال گذشته، حتی یک آدم سالم و مقبول از نظر خود آقایان در مقام ریاست جمهوری جای نگرفته و همگی سران، طبق نظر امروز نظام، فاسد و ناکارآمد و وابسته و غیره بوده اند.

در این دوره، رسوایی افشای سوابق سیاه نامزدهای منتخب شورای نگهبان، از چنان ابعادی برخوردار است که حتی جایی برای نقد مخالفان صد در صدی نظام باقی نمی گذارد.

بنابراین، نوشتن درباره ی سوابق نامزدها، و این که نباید رای داد، و این که انتخابات را باید تحریم کرد، و آوردن دلیل برای رای ندادن، کاری ست عبث چرا که عیان بودن فضاحت نظام، نیازی به اقامه دلیل و بحث و بیان ندارد.

مردم جان به رسیده هم که سال هاست در سکوت، انتخابات را تحریم کرده اند و در این دوره هم در این انتخابات حضور پیدا نخواهند کرد، بنابراین تشویق و ترغیب مردم به رای ندادن ضرورتی ندارد.

اما این که ما رای نمی دهیم، به تنهایی برای تبدیل این عدم مشارکت به ضربه ی کاری به بدنه ی نظام کافی نیست.

چند بار دیگر از فعالان سیاسی درخواست کرده ام که برنامه ها و راه کارهایی برای «نشان دادن»ِ عدم حضور مردم در انتخابات و مقاومت و مبارزه ی منفی آن ها ارائه دهند.


متاسفانه همان طور که از اپوزیسیون ناکارآمد امروز انتظار می رفت، هیچ برنامه ی مشخص و هدفمندی از طرف هیچکس ارائه نشده، لذا عدم مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰، می رود که در برنامه های پر هیاهویی که دستگاه تبلیغات نظام تدارک دیده، گم و بی اثر شود.

به عنوان یک نویسنده ی سیاسی، به دوستان جوان ام در داخل کشور توصیه می کنم، به هر طریقی که می توانند، و خطری برایشان ندارد، عدم حضور مردم در حوزه های رای گیری را به تصویر بکشند تا رسانه های مخالف حکومت، عدم حضور مردم را با این تصاویر به مردم ایران و نیز جهانیان نشان دهند.

لازم است تصاویر تهیه شده، به نحوی، محل اخذ رای و زمان رای گیری را نشان دهد که بعد ها تهمت ساختگی بودن به آن ها زده نشود.

با این کار دستکم مردم معترض ایران امیدوار خواهند شد به این که بر خلاف تبلیغات دستگاه های حکومتی، کم شمار نیستند و تعداد قابل توجهی از آن ها مثل یکدیگر در عین مخالفت کامل با حکومت نکبت کاری جز سکوت و عدم حضور در شو هایی که حکومت برای شان تدارک می بیند نمی توانند انجام دهند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy