Wednesday, Jun 16, 2021

صفحه نخست » آخرین وضعیت محدودیت های کرونا برای پروازهای خارجی در ایران

flights_061621.jpgرادیو بین المللی فرانسه - سازمان هواپیمایی کشوری در ایران، آخرین وضعیت محدودیت های کرونا برای پروازهای خارجی را اعلام کرد. بر این اساس، ۱۳ کشور در فهرست مقاصد پروازی ممنوع کرونایی و ٢۸ کشور نیز در لیست کشورهای پر خطر قرار گرفته اند.

محمدحسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، از رفع تعلیق پروازهای فرانسه و پاکستان به ایران خبر داد. وی اظهار داشت: «براساس تصمیمات وزارت بهداشت در خصوص پروتکل های مراقبت بهداشتی مرزی در مسافرت های هوایی، کشورهای فرانسه و پاکستان از فهرست کشورهای ویژه خارج شدند».

وی با بیان اینکه شرایط پذیرش مسافران ورودی از کشور فرانسه ارائه گواهی معتبر و دریافت هر دو دوز واکسن کرونا است، افزود: «از امروز پروازها از/به کشور فرانسه و پاکستان مجددا برقرار شد».

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه در حال حاضر محدودیت پروازی به ۳۹ کشور وجود دارد، تصریح کرد: «پرواز از مبدأ و مقصد کشورهایی که در فهرست شرایط ویژه قرار دارند ممنوع بوده و کشورهایی که در لیست کشورهای پرخطر قرار دارند ملزم به انجام تست مجدد در ایران و رعایت الزامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند».

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص مقاصد پروازی ممنوع کرونایی اظهار داشت که در شرایط فعلی ۱۳ کشور هند، بوتسوانی، برزیل، جمهوری چک، عراق، استونی، ایرلند، لسوتو، مالاوی، موازمبیک، اسلواکی، آفریقای جنوبی و زامبیا در فهرست کشورهای با شرایط ویژه دارای واریانت انگلیسی قرار دارند که پرواز به این مقاصد ممنوع است.

وی تصریح کرد: «کشورهای فرانسه، پاکستان، آلبانی، آندورا، بحرین، بولیوی، بوسنی و هرزگوین، کلمبیا، مصر، اکوادور، مجارستان، اردن، کوزوو، لتونی، لبنان، مالت، مولداوی، مونتگرو، مقدونیه شمالی، فلسطین، سنت لوسیا، صربستان، سیشل، اسلوانی، سوئد، سوریه، تانزانیا و امارات متحده عربی در لیست کشورهای پرخطر با بروز بالای بیماری قرار دارند اما پرواز به این کشورها ممنوع نبوده و نیازمند پروتکل‌ها و محدودیت‌های کرونایی خاصی است».

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: «عدم منع تردد مستلزم ارائه تست PCR منفی با اعتبار ۹۶ ساعته در کشور مبدأ و انجام تست مجدد پس از ورود به کشور برای مسافران بالای ۸ سال در کشورهای پر خطر است و تردد در سایر کشورها با الزام ارائه تست PCR منفی با اعتبار ۹۶ ساعته در کشور مبدأ و انجام مراقبت های سندرومیک پس از ورود به کشور و انجام تست مجدد در صورت نیاز بلامانع است».

به گفته وی، ارائه تست PCR فقط در آزمایشگاه های مورد تأیید وزارت امور خارجه ایران در کشورهای مبدأ دارای اعتبار است.

پیش از این، بر اساس آخرین وضعیت اعلام شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره مقاصد ممنوعه برای پروازهای خارجی، ۱۵کشور از جمله فرانسه و پاکستان در فهرست مقاصد ممنوعه پروازی به دلیل شیوع واریانت انگلیسی کرونا قرار داشتند و ۲۶ کشور نیز در فهرست کشورهای پر خطر بودند که پرواز به این مقاصد با محدودیت همراه بود و مسافران ملزم به رعایت پروتکل های خاصی در این زمینه بودند.

بر اساس آخرین آمار دریافت شده، همچنین قرار است به زودی محدودیت‌های بیشتری برداشته ‌شود چرا که در بسیاری از کشورهای جهان شیوع ویروس کرونا تا حد بسیار زیادی کنترل شده و واکسیناسیون نیز در سطح وسیعی انجام گرفته است و به نظر می‌رسد دوباره پروازهای خارجی ایران روند افزایشی به خود گرفته است.

در پی شیوع ویروس کرونا و گسترش واریانت انگلیسی، هندی و آفریقایی در جهان، ممنوعیت و محدودیت‌های سفر به ویژه در حوزه پروازهای خارجی روز به روز بیشتر شد و کشورهای متعددی در لیست سیاه و ممنوعه برای پروازهای مسافری قرار گرفتند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy