Thursday, Jun 17, 2021

صفحه نخست » نامه شاکی سعید طوسی به رئیسی

toosi_061621.jpgرادیو فردا - روز پنج‌شنبه، ۲۷ خرداد، متن نامه یکی از شاکیان پرونده سعید طوسی منتشر شد که آن را به ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی، ارسال و در آن اعلام کرده که آقای رئیسی برای رسیدگی عادلانه به این پرونده «هیچ کاری انجام نداده و حتی به متخلف مسئولیت هم داده است».

محمد گندم‌نژاد طوسی، معروف به سعید طوسی، قاری قرآن و کارشناس شورای عالی قرآن، از حدود ۹ سال پیش با اتهام «آزار و اذیت جنسی» روبه‌رو است.

پس از افشای برخی موارد «آزار و اذیت جنسی» توسط این قاری قرآن، والدین برخی از قاریان نوجوان از وی شکایت کردند ولی قوه قضائیه جمهوری اسلامی در بهمن‌ ۹۶ او را «تبرئه» کرد.

زمانی که خانواده‌های قربانیان درخواست تجدیدنظر دادند، دادگاه یادشده در حکم تبرئه سعید طوسی نوشت که «شوخی‌های رکیک و زننده و بیان مطالب غیراخلاقی و حتی ماساژ دادن و مُلاعِبه، از ارکان متشکله بزه محسوب نمی‌شود».

اکنون یکی از شاکیان این پرونده خطاب به ابراهیم رئیسی، نامزد اصلی اصول‌گرایان در انتخابات ۱۴۰۰ که بخت اصلی پیروزی معرفی شده و می‌گوید برای مبارزه با فساد و اجرای عدالت وارد رقابت‌ها شده، نوشته است که «این پرونده محک خیلی خوبی برای اثبات صدق سخنان حضرتعالی بود.»

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

در ادامه این نامه آمده است: «جناب آقای رئیسی توقع شاکیان مظلوم این پرونده این بود که حضرتعالی پرونده را به دیوان عالی کشور ارسال می‌کردید که مجدداً مورد بررسی قرار گیرد تا عدالت به دست شما جاری و ساری گردد ولی متأسفانه هیچ کاری انجام ندادید!»

این شاکی پرونده می‌افزاید: «ما توقع داشتیم این بدعت غیرقانونی که هرکس در شرایط متهم جرمی مرتکب شد نباید در دادگاه محاکمه شود به دست حضرتعالی که داعیه مبارزه با فساد و شکستن خطوط قرمز را در اجرای عدالت دارید شکسته گردد.»

پیش از این، یکی از شاکیان پرونده سعید طوسی، قاری قرآن، از غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه به عنوان عامل اصلی صدور حکم تبرئه برای سعید طوسی نام برده و گفته است علاوه بر صدور حکم تبرئه سعید طوسی، شاکیان این پرونده تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند.

اکنون در نامه تازه‌ای که برای ابراهیم رئیسی ارسال شده آمده است: «ما توقع داشتیم با آقای غلامحسین اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضاء برخورد جدی می‌کردید که چرا پرونده را که معدّ صدور رأی توسط قاضیان محترم شعبه ۵۶ آقایان اهوارکی و رمضانی و آژیده در دادگاه تجدیدنظر بود از شعبه گرفته و دادرسی را به‌ مدت دو سال بدون جهت و بصورت غیرقانونی به نفع متهم متوقف کرده و موجب اطاله دادرسی شده‌است!»

پیش از این دو نفر از شاکیان سعید طوسی در گفت‌وگو با رادیو فردا گفته بودند که «علی مقدم، معاونت ارتباطات دفتر رهبر جمهوری اسلامی»، «صادق لاریجانی، رئیس پیشین قوه قضائیه» و «عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان سابق تهران» در این پرونده به نفع سعید طوسی دخالت کرده‌اند.

سعید طوسی از قاریان مشهور قرآن در ایران است که قرائت‌هایش در نزد رهبر جمهوری اسلامی و در مراسم حکومتی مانند افتتاحیه مجلس شورای اسلامی، نشان‌دهنده اهمیت او بود.

رهبر جمهوری اسلامی در ماجرای مرتبط با پرونده سعید طوسی سکوت کرد، اما اوایل خردادماه سال ۹۷ و به دنبال انتشار گزارش‌ها درباره «آزار جنسی» تعدادی از دانش‌آموزان از سوی ناظم دبیرستان غیر دولتی معین در منطقه دو تهران، خواستار محاکمه سریع متهمان و اجرای «حدود الهی» درباره آنان شد.

شاکی پرونده سعید طوسی در نامه روز پنج‌شنبه خود خطاب به ابراهیم رئیسی نوشته است که «در قسمت اول مناظرات ریاست جمهوری بیان کردید که این همه از من انتقاد می‌شود ولی نادیده می‌گیرم اما انتقاد ما از شما به حق است، شما باید به این انتقادات ترتیب اثر بدهید وگرنه تنها شنیدن انتقادات چه فایده‌ای دارد؟!»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy