Friday, Jun 18, 2021

صفحه نخست » نامه‌ جنتی به وزیر کشور در اعتراض به روند رای‌گیری

zamaneh18.jpgرادیو زمانه - به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) احمد جنتی بعد از ظهر جمعه ۲۸ خرداد در نامه‌ای به وزیر کشور از اخلال در روند اخذ رأی شکایت کرد. جنتی نوشت:

«با عنایت به گزارش‌های متعددی از استان‌های مختلف، صندوق‌های اخذ رأی الکترونیکی به کارگیری شده در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا موجب کندی رأی‌گیری و تشکیل صف‌های طولانی و اخلال در فرایند اخذ رأی شده است.»

دبیر شورای نگهبان در ادامه از وزارت کشور خواست که این وزارتخانه تمهیداتی در نظر بگیرد تا رأی‌‌گیری با تعرفه‌های کاغذی انجام شود.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ( شش حوزه انتخابیه تهران، تفرش، کبودرآهنگ، گچساران، آستانه اشرفیه و میانه) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری (چهار حوزه تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران) امروز برگزار می‌شود. طبق اعلام ستاد انتخابات کشور شمار افراد واجد شرایط در این انتخابات ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر است که از این تعداد، یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رأی اولی هستند. فرایند انتخابات از ساعت ۷ صبح جمعه آغاز شد و برای بالا بردن نرخ مشارکت تا ساعت ۲ بامداد شنبه تمدید شد.

مطالب بیشتر در سایت رادیو زمانه

سید ابراهیم رئیسی، نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری صبح جمعه ۲۸ خرداد بعد از انداختن رأی خود در صندوق شعبه شهرری در جمع خبرنگاران گفته بود:

«بر اساس برخی گزارش‌ها که از سراسر کشور داشتیم برخی از شعب اخذ رأی فعال هستند اما در برخی دیگر، کار به کندی صورت می‌گیرد و لازم است که در رساندن تعرفه و آماده‌ کردن رأی‌گیری تلاش مضاعف شود.»

رئیسی از همه مسئولان امر انتخابات در حوزه‌های اجرا و نظارت خواست که «امانتدار آرای اخذ شده باشند».

این روند تاکنون ظاهراً ادامه دارد. این احتمال وجود دارد که برخلاف انتظار شورای نگهبان و اصول‌گرایان به رغم رد صلاحیت گسترده داوطلبان، حتی در یک انتخابات تک‌قطبی هم رئیسی در دور اول آرای لازم را به دست نیاورده است.

خبرگزاری تسنیم، از خبرگزاری‌های نزدیک به سپاه ادعا کرده است به سبب قطع دستگاه‌‌ها در برخی مناطق تهران همچون شهران، حکیمیه، منطقه ۱۲، غرب تهران، امیریه و بعضی نقاط دیگر رأی‌گیری با تأخیر انجام می‌شود. تسنیم می‌نویسد در بسیاری از شهرها و مراکز استان‌ها نیز اختلال در روند رأی‌گیری مشاهده شده است.

تسنیم یادآوری کرده است که علی خامنه‌ای در سخنرانی چهارشنبه گذشته خود این موضوع را پیش‌بینی کرده و نسبت به اخلال در روند رأی‌‌گیری هشدار داده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy