Saturday, Jun 19, 2021

صفحه نخست » احضار سفیر بریتانیا در تهران

UK_061921.jpgرادیو بین المللی فرانسه - سخنگوی وزارت امور خارجۀ ایران خبر داد که این وزارتخانه سفیر انگلیس در تهران را احضار کرده تا نسبت به "بروز مشکلات برای رأی‌دهندگان ایرانی" اعتراض کند.

روز شنبه ۲٩ خرداد سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: "به‌دنبال اخلال در برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری اسلامی ایران در برخی شهرهای این کشور از جمله لندن و بیرمنگام که با توهین به رأی‌دهندگان و عوامل اجرایی و ضرب‌وشتم یکی از رأی‌دهندگان از سوی عناصر تروریست ضدانقلاب و مخالف دموکراسی همراه بود"، آقای راب مک ایر سفیر بریتانیا شده تا "مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به این تحرکات آشوبگرانه و تروریستی" به وی اعلام گردد.

به گفتۀ خطیب‌زاده دولت و پلیس انگلیس در تأمین امنیت حوزه‌های رأی‌گیری و رأی‌دهندگان ناموفق عمل کرده‌‌اند. به گفتۀ وی، در مورد "تحرکات عده‌ای قلیل آشوبگر در خیابان‌ها" به سفیر بریتانیا تذکر داده شد.

مهدی حسینی متین، کاردار سفارت ایران در لندن، ویدئویی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده که ظاهراً حملۀ چند فرد سلطنت‌طلب را به زنی که برای رأی دادن آمده بوده، نشان می‌دهد.

وی در توئیتر نوشته است: "مدعیان دروغین دموکراسی با سوابق تروریستی و وابستگی به اجانب، امروز (جمعه) در شهر بیرمنگهام خانم محترمی را که فقط برای رأی دادن آمده بود، وحشیانه مجروح کردند". او گفته است که سه نفر در واقعه بازداشت شده‌اند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گفته است که هنگام احضار سفیر انگلیس،"نسبت به عملکرد شیطنت‌آمیز و نفاق‌افکنانۀ رسانه‌های فارسی‌زبان مستقر در بریتانیا از جمله بی‌بی‌سی فارسی و ایران اینترنشنال که با برنامه‌ها و نوع خبرسازی‌های خود سعی در تقویت تحریم انتخابات و تشویق مردم به اعتراضات خیابانی داشتند" نیز شدیداً انتقاد شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy