Saturday, Jun 19, 2021

صفحه نخست » مردمان ایران برای اولین بار در تاریخ حکومت اسلامی پیروزمند واقعی انتخابات شدند، شکوه میرزادگی

Shokouh_Mirzadegi-4.jpgانتخابات یا انتصابات حکومت اسلامی حاکم بر ایران با همه ی تلاشی که گروه های وابسته به آن برای کشاندن مردم به پای صندوق های رای داشتند، با شکست سختی روبرو شد. مردمان ایران چه از سوی ایرانیان خارج کشور و چه داخل ایران رای دادن را تحریم کرده و حتی کسانی که مجبور به رای دادن شدند، رای بدون نام به صندوق ها ریختند

نتیجه رای از سوی حکومت اسلامی :

ابراهیم رئیسی حدود 17 میلیون رای پیروز انتخابات معرفی شد. تعداد آرای باطله حدود ۴میلیون، محسن رضایی حدود سه میلیون و همتی حدود دو میلیون رای داشته اند

نرخ مشارکت را هم حدود 48 درصد اعلام کرده‌اند.

سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای انتصاب ابراهیم رئیسی به سمت ریاست جمهوری در ایران را نشانگر این دانسته که در ایران "مجازات گریزی" حاکم است.

خانم آگنس کالامارد، دبیرکل سازمان عفو بین‌الملل با اشاره به نقش رئیسی در اعدام زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ گفته است: «در سال ۲۰۱۸ سازمان ما اسنادی را منتشر کرد که نشان می‌دهند ابراهیم رئیسی یکی از اعضای "کمیسیون مرگ" بوده که هزاران زندانی محبوس در زندان‌های اوین و گوهردشت را در سال ۱۹۸۸ به جوخه اعدام سپرده است.»

در این بیانیه همچنین رئیسی در جایگاه رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی نیز متهم به نقض گسترده حقوق بشر علیه تظاهرکنندگان مسالمت‌آمیز، مدافعان حقوق بشر و اعضای گروه‌های اقلیت شده است.

به این ترتیب مردمان ایران با تحریم بی سابقه خود، بدون شرکت در انتصابات، برای اولین بار در تاریخ حکومت اسلامی پیروزمند واقعی انتخابات شدند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy