Tuesday, Jun 22, 2021

صفحه نخست » نیویورک تایمز: قاتلان جمال خاشقجی در آمریکا در یک دوره آموزش شبه‌نظامیان شرکت کرده بودند

bbc22.jpgبی بی سی فارسی- نیویورک تایمز گزارش داد که چهار تن از شهروندان عربستان که متهم‌اند در قتل جمال خاشقجی در سال ۲۰۱۸ شرکت داشتند، یکسال قبل از آن در یک دوره آموزشی در آمریکا شرکت کرده بودند.

بنابر گزارش این روزنامه آمریکایی، این افرد ذیل قراردادی که به تصویب وزارت خارجه رسیده بود، در یک دوره ویژه شبه‌نظامیان آموزش دیده بودند.

***

به گزارش ایرنا رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که در جریان سفر اخیر «عباس کامل» رئیس اطلاعات مصر به واشنگتن، یک سازمان حقوقی از اعضای کنگره خواست در خصوص همکاری قاهره با تیم ترور خاشقچی، گزارش‌هایی ارائه کنند.

از طرفی، وبسایت «یاهو نیوز» چند روز پیش با انتشار مطالبی در این رابطه، از توقف هواپیمای حامل عاملان قتل خاشقچی در قاهره، پیش از توقف نهایی در استانبول به منظور تهیه داروهای کشنده خبر داد و نوشت: مقامات سعودی که جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی را در کنسولگری عربستان در استانبول در سال ۲۰۱۸ به قتل رساندند، مواد مخدر کشنده‌ را از مصر دریافت کرده‌اند.

***

جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار ۵۹ ساله که برای نشریه واشنگتن پست می‌نوشت از منتقدان محمد بن سلمان ولیعهد عربستان بود.

جمال خاشقجی روز دوم اکتبر سال ۲۰۱۸ به همراه نامزدش به کنسول‌گری عربستان سعودی در استانبول مراجعه کرده بود. نامزدش مقابل کنسول‌گری به انتظار او ایستاد اما او هرگز از کنسولگری خارج نشد. به گزارش مقامات ترکیه او ابتدا خفه شد و سپس جسدش را ۱۵ نفر در داخل کنسولگری عربستان قطعه‌ قطعه و از آنجا خارج کردند. بقایای جسد او هرگز کشف نشد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy