Friday, Jun 25, 2021

صفحه نخست » درگیری ماموران شهرداری با مردم در قم؛ معترضان دو خودرو شهرداری را آتش زدند

voa25-1.jpgصدای آمریکا - در پی درگیری معترضان با ماموران شهرداری در منطقه «قلعه صدری» قم که با به آتش کشیده شدن دو خودرو متعلق به شهرداری و زخمی شدن تعدادی از طرفین درگیری همراه بود، چند تن دستگیر شده‌اند.

رسانه‌های رسمی در ایران، از دستگیری پنج تن در پی حادثه به آتش کشیده شدن ماشین شهرداری در روز چهارشنبه توسط آن چه آنها افراد «سودجو» و «سوداگر» نامیده‌اند، در منطقه شش قم خبر دادند و نوشتند که ماموران قصد داشتند از ساخت‌وساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی و اراضی موقوفه جلوگیری کنند. علاوه بر ماموران شهرداری، یگان حفاظت جهاد کشاورزی و یگان امداد نیروی انتظامی نیز در محل حضور داشته‌اند.

بنا بر گزارش‌های رسمی، تعدادی از نیروهای شهرداری در پی «ضرب و شتم» «در بیمارستان بستری شدند.»

بنا بر ادعای مدیر منطقه شش شهرداری قم، معترضان ضمن «آتش زدن لاستیک» به سوی «پرسنل شهرداری بنزین پاشیدند.»

👈مطالب بیشتر در سایت صدای آمریکا

ویدئوهای منتشرشده از جریان این واقعه در شبکه‌های مجازی، درگیری میان شهروندان و ماموران حکومتی را نشان می‌دهد.

مطابق قانون در ایران «نقل و انتقال و فروش اراضی کشاورزی و خارج از محدوده قانونی شهر برای کاربری‌های معارض غیرقانونی و ساخت‌وساز در این اراضی ممنوع است.» اما برخی از مردم گاه در این مناطق سرپناه‌ها و چهاردیواری‌هایی را برای زندگی برپا می‌کنند.

اردیبهشت ۱۳۹۹ در اقدامی مشابه، در پی رفتار خشونت‌آمیز ماموران شهرداری برای تخریب خانه آسیه پناهی، زن سالخورده که در شهرک فدک کرمانشاه به همراه دختر و نوه‌اش در یک آلونک زندگی می‌کرد جان باخت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy