Sunday, Jun 27, 2021

صفحه نخست » اثر گرانی بر حوادث مرگبار؛ احمد زیدآبادی

867B3E86-1C80-4753-9D8C-0AA1DFB590C7.jpegکانال تلگرام نویسنده

در این روزگار فقط بی‌خبری است که اندک آرامشی باقی می‌گذارد و تمام هفتۀ قبل من در گوشه‌ای از ارتفاعات منتهی‌الیه شرقی رشته کوه البرز تا اندازۀ زیادی در بی‌خبری به سر بردم.
حال که برگشته‌ام و در حال مرور خبرها هستم، غم و غصه‌ها هم بازگشته است بخصوص اگر از جزئیات خبری مطلع شوی که دو خبرنگارِ جوانِ حوزۀ محیط زیست بر اثر سرنگونی اتوبوس جان داده و شماری از سرباز- معلمان نیز به علتی مشابه به سرای باقی سفر کرده‌اند.
خداوند به خانواده‌ها و دوستان و همکاران آنها صبر و اجر دهد و این کشور را از غم و غصه‌های بی‌شمار رهایی بخشد.


در اینگونه حوادث، بسیاری افراد خواهانِ شناسایی و مجازات عاملان آنها می‌شوند و معمولاً هم ماجرا به پای راننده نوشته می‌شود. برخی راننده‌ها واقعاً بی‌احتیاط و سهل انگارند، اما هیچ راننده‌ای به عمد خود، دیگران و بخصوص خودروش را که این روزها عزیزتر از جان شده است، به خطر نمی‌اندازد!
متأسفانه در این وضعیت، بهای لوازم یدکی اتومبیل در کنار بسیاری از ملزومات زندگی، سر به کهکشان گذاشته و صاحبان آنها به دلیل عدم امکان تعویض آنها یا به تعمیرشان به صورت وصله-پینه اقدام می‌کنند و یا اینکه به کار خود با لوازم فرسوده و از رده خارج، ادامه می‌دهند که نخستین اثرش بروز سوانح و حوادث مرگبار است.
این نوع مخاطرات بدبختانه جان بسیاری از مردم بیگناه را تهدید می‌کند. افزایش بی‌رویۀ قیمت‌ها و عدم سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی یکی از نتایج خطرناکش همین است اما کو مسئولی که به این امور بیاندیشد؟



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy