Sunday, Jun 27, 2021

صفحه نخست » فرمانده ارشد حزب الله لبنان در سوریه، به دست مردم شهر دَرعا ترور شد

terror_062721.jpgکشته شدن «مرد شماره یک حزب‌الله لبنان» در سوریه

العربیه - دیدبان حقوق بشر سوریه، روز شنبه 26 ژوئن، از کشته شدن عارف الجهمانی، یکی از برجسته‌ترین فرماندهان حزب‌الله لبنان که به «مرد شماره یک» این حزب در سوریه معروف است، خبر داد.

به گفته دیدبان حقوق بشر سوریه، عارف الجهمانی توسط افراد مسلح ناشناس در شهر صیدا، شرق درعا مورد اصابت مستقیم گلوله قرار گرفت و در جا کشته شد.

مرد شماره یک

در همین حال رسانه‌های مخالفان سوری اظهار داشتند که الجهمانی به‌عنوان مرد شماره یک حزب‌الله لبنان در شهر درعا سوریه به شمار می‌رفت.

طبق آمار دیدبان حقوق بشر سوریه، از ژوئن سال 2019 تاکنون، نزدیک به 1126 حمله مسلحانه‌ به روش‌های مختلف با هدف سوء‌قصد به جان افرادی از مخالفان سوری یا کسانی وابسته به رژیم اسد در شهر درعا انجام شده است.

جابجایی نیروها

منابع سوری سال گذشته از آغاز جابجایی و خروج تدریجی حزب‌الله لبنان از سوریه به‌ویژه از جبهه‌های جنوب و جنوب شرق، گزارش‌هایی داده بودند.

به گفته این منابع، بیش از 2500 جنگجو، كارشناس و فرمانده نظامی وابسته به حزب‌الله از سوریه خارج شدند.

این منابع افزودند، شماری از شبه‌نظامیان حزب‌الله در اواسط سال گذشته به لبنان بازگشته و به مراکز نظامی این حزب واقع در جنوب این کشور در مجاورت با مرزهای اسرائیل پیوستند.

منابع لبنانی نیز در آن زمان تایید کردند که منطقه جنوب و جنوب شرق سوریه با تحولات بزرگی روبرو است که حزب‌الله لبنان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین گروه‌های نیابتی ایران، از آنچه در منطقه اتفاق می‌افتد، مصون نخواهد ماند.

حملات سنگین هوایی اسرائیل به مواضع شبه‌نظامیان ایران و حزب‌الله لبنان در سوریه، یکی از دلایل جابجایی شبه‌نظامیان این حزب در سوریه است.

اسرائیل، بارها تاکید کرده که به حملات نظامی خود علیه شبه‌نظامیان وابسته به ایران به‌ویژه حزب‌الله لبنان را ادامه خواهد داد. تل‌آویو وجود این نیروها در مرزهای مشترک با سوریه را تهدیدی برای امنیت خود می‌داند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy