Wednesday, Jul 14, 2021

صفحه نخست » پرسپولیس 0(3) - استقلال 0(4)؛ فینال یورو تکرار شد!

esteghlal_061521.jpgپرسپولیس دو ضربه پنالتی را توسط دو بازیکن تعویضی از دست داد تا استقلال به مرحله نیمه نهایی جام حذفی برسد.

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در فاصله سه هفته به پایان فصل جاری لیگ برتر صدرنشین است و می‌خواهد پنجمین قهرمانی پیاپی را کسب کند، اما آنها چشم به قهرمانی در جام حذفی هم داشتند و تلاش می‌کردند تا امروز که در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها مقابل استقلال قرار گرفتند، مثل دربی گذشته به برتری برسند و یک قدم به کسب جام نزدیک شوند، اما در آن سوی میدان آبی‌پوشان نیز که بخاطر از دست رفتن شانس قهرمانی در لیگ چشم امیدشان به حذفی بود، با نمایش بهتر در طول مسابقه و در نهایت برتری 4 بر 3 در ضربات پنالتی، توانستند انتقام باخت اخیرشان را بگیرند و به جمع چهار تیم نهایی جام حذفی راه پیدا کنند.

مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی؛ جمعه: 1400/04/24 ؛ ساعت 19:45
استادیوم: آزادی/ بدون تماشاگر
داور: علیرضا فغانی/ کمک‌ها: محمدرضا منصوری و محمدرضا ابوالفضلی؛ داور چهارم: محمدحسین زاهدی‌فرد/ کمک داور ذخیره: براتعلی مولوی/ ناظر داوری: سعید بطحایی.

بهترین بازیکن

سیاوش یزدانی تمام ضربات سر را زد و در همه نبردهای هوایی برنده بود تا مهاجمان پرسپولیس نتوانند کاری از پیش ببرند، اما این همه عملکرد مدافع خوش‌قامت استقلال نبود و او با 4 تکل موفق، 12 بازپس‌گیری توپ، 13 نبرد زمینی موفق، 6 برتری در جدال‌های هوایی، 4 قطع پاس و 5 دفع توپ نمایش فوق‌العاده‌ای در دربی 96 ارائه کرد تا بهترین بازیکن زمین شود.

اتفاق ویژه

فینال یورو 2020 در حالی با برتری ایتالیا مقابل انگلیس به پایان رسید که دو بازیکن تعویضی انگلیس در ضربات پنالتی توپ‌های خود را تبدیل به گل نکردند و امروز هم در دربی 96 این اتفاق برای پرسپولیس افتاد و سرخ‌پوشان با وجود اینکه حامد لک یک پنالتی را مهار کرد، اما با از دست رفتن دو پنالتی توسط عیسی آل‌کثیر و مهدی عبدی رقابت به آبی‌ها را باختند تا نتوانند به نیمه نهایی جام حذفی برسند.

تکرار سناریوی همیشگی دربی‌های جام حذفی؛ استقلال پیروز شد، پرسپولیس حذف

ایران وایر - «استقلال» و «پرسپولیس» امروز پس از ماراتونی ۱۲۰ دقیقه‌ای و تساوی صفر بر صفر، بار دیگر در ضربات پنالتی تکلیف تیم پیروز جام حذفی را مشخص کردند که باز هم استقلال برد و پرسپولیس شکست خورد و حذف شد.

با این نتیجه، استقلال به نیمه نهایی رقابت‌های جام حذفی صعود کرد و پرسپولیس از گردونه مسابقات کنار رفت. حالا «فرهاد مجیدی» این شانس را دارد که نخستین جام خود با استقلال را به عنوان سرمربی کسب کند.

بازگشت علی‌رضا فغانی به فوتبال ایران

بازگشت «علی‌رضا فغانی» به ایران برای قضاوت دربی، مهم‌ترین اتفاق این مسابقه بود. فغانی از دو سال قبل به استرالیا مهاجرت کرده است و طی این سال‌ها، به جای لیگ ایران، در فوتبال استرالیا داوری می‌کرد.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

او با سابقه داوری در مهم‌ترین رویدادهای فوتبال جهان مانند دیدار رده‌بندی جام جهانی، فینال المپیک، جام باشگاه‌های جهان، جام ملت‌های آسیا و لیگ قهرمانان آسیا، برای هفتمین بار داور دربی تهران شد.

نیمه سرد، کسالت‌بار و بی‌روح

استقلال بازی را با ترکیب اولیه «حسین حسینی»، «سیاوش یزدانی»، «محمدحسین مرادمند»، «عارف غلامی»، «وریا غفوری»، «محمد نادری»، «مسعود ریگی»، «آرش رضاوند»، «فرشید اسماعیلی»، «مهدی قائدی» و «ارسلان مطهری» آغاز کرد.

فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال روی نیمکت دست پُری داشت. «شیخ دیاباته»، «مهدی مهدی‌پور»، «داریوش شجاعیان»، «محمد دانشگر»، «محمدرشید مظاهری» و «آرمان رمضانی» نیمکت استقلال را سنگین کرده بودند.

پرسپولیس هم با ترکیب اولیه «حامد لک»، «محمدحسین کنعانی‌زادگان»، «فرشاد فرجی»، «سیامک نعمتی»، «وحید امیری»، «میلاد سرلک»، «احمد نوراللهی»، «احسان پهلوان»، «مهدی ترابی»، «امید عالیشاه» و «شهریار مغانلو» وارد زمین شد.

«یحیی گل‌محمدی»، سرمربی پرسپولیس ترکیب ۱۱ نفره تیمش را در غیاب «سیدجلال حسینی» در خط دفاع و «کمال کامیابی‌نیا» در خط میانی آرایش کرد. «عیسی آل‌کثیر» هم در خط حمله آمادگی حضور ۹۰ دقیقه‌ای در ترکیب را نداشت.

پرسپولیس روی نیمکت در کنار این سه بازیکن، از «مهدی عبدی»، «علی شجاعی»، «بوژیدار رادوشوویچ» و «محمد شریفی» بهره برد.

بازی در نیمه نخست، برخلاف گرمای تهران، سرد و بی‌روح آغاز شد. پرسپولیس توپ را در اختیار گرفت و استقلال زمین را. ۳۰ دقیقه از جریان بازی به پرس مهاجمان و هافبک‌های استقلال روی مدافعان و هافبک‌های پرسپولیس برای جلوگیری از بازی‌سازی و پاس‌کاری‌های پیاپی بازیکنان تیم رقیب در میانه زمین گذشت.

هرچند به نظر می‌رسید میل پرسپولیس برای به ثمر رساندن گل اول بیشتر است و تمرکز استقلال با استفاده از سرعت مهدی قائدی و ضدحملات بنا شده‌ است اما بازی تحت تاثیر نگرانی و ترس دو تیم از باز شدن دروازه‌ خود، کسالت‌بار پیش می‌رفت.

از دقیقه ۳۰ و پس از اعلام زمان استراحت کوتاه دو تیم توسط علی‌رضا فغانی، داور بازی، استقلال از لاک دفاعی‌ خود خارج شد و تا حدودی کنترل بازی را در دست گرفت.

پایان نیمه نخست برای هر دو تیم ایده‌آل بود؛ هم استقلال از نیمه نخست تساوی می‌خواست و هم پرسپولیس.

چهره‌های متفاوت استقلال و پرسپولیس

دو مربی دست به ترکیب‌ خود نزدند اما دقایق آغازین نیمه دوم، تفاوت چشم‌گیری با تمام نیمه اول داشت. پرسپولیس و استقلال هر دو با چهره‌ای هجومی وارد زمین شدند و موقعیت‌هایی جدی روی دروازه هم خلق کردند.

همین تغییر در جریان بازی، یک تلفات هم داشت. عارف غلامی پس از پنج دقیقه از گذشت نیمه اول مصدوم شد و از زمین بیرون رفت تا جایش را محمد دانشگر در زمین بگیرد.

میل به پیش افتادن در بازی هر دو تیم مشهود بود اما هم‌چنان آن‌چه بازیکنان دو تیم را در باز کردن دروازه‌ها یا زدن ضربات نهایی ناکام می‌گذاشت، استرس بود.

فرهاد مجیدی در نیمه دوم برای تقویت فاز هجومی تیمش، بابک مرادی را به سمت چپ تیم برد. یحیی گل‌محمدی هم به صورت هم‌زمان از عیسی آل‌کثیر و مهدی عبدی از دقیقه ۷۴ در خط حمله تیمش استفاده کرد.

استقلال در ۲۰ دقیقه پایانی مسابقه، ناگهان تغییر چهره داد و به تیم برتر زمین بدل شد. هافبک‌های این تیم فشار را در زمین پرسپولیس حفظ می‌کردند. پرسپولیس هم در هشت دقیقه وقت تلف شده‌ای که داور اعلام کرد، دوباره حملات خود را شدت بخشید و روی دروازه استقلال رفت.

هر دو تلاش بی‌فایده بودند و بازی به وقت‌های اضافه رفت.

فرصت سوزها

پرسپولیس در وقت‌های اضافه اول تقریبا به حد تمام دو نیمه اصلی بازی موقعیت گل داشت. اولی را مهدی عبدی از داخل شش قدم به آسمان کوبید، دومی را عیسی آل‌کثیر از همان نقطه به تیر دروازه استقلال.

استقلال هم در آخرین ثانیه‌های همین نیمه می‌توانست با ضربه سر ارسلان مطهری به گل برسد که توپ از کنار دروازه بیرون رفت.

در وقت‌های اضافه دوم اما دو تیم به اصل خود برگشتند. باز هم نگرانی از باز شدن دروازه و میل به کشیدن به ضربات پنالتی. دقیقه ۱۱۵، حسین کنعانی‌زادگان به اشتباه دروازه خودی را هدف گرفت و تیمش را تا آستانه حذف سریع‌تر پیش برد. اما ضربه سرش از کنار دروازه به کرنر رفت.

در نهایت، ضربات پنالتی تکلیف تیم صعود کننده را مشخص کردند.

صعود دوباره استقلال در ضربات پنالتی

در ضربات پنالتی، وریا غفوری، فرشید اسماعیلی، بابک مرادی و ارسلان مطهری برای استقلال موفق به گل‌زنی شدند و مهدی قائدی توپ را به دست‌های حامد لک کوبید.

برای پرسپولیس، مهدی ترابی، حسین کنعانی‌زادگان و سعید آقایی پنالتی‌ها را گل کردند و عیسی آل‌کثیر پنالتی‌ خود را به آسمان کوبید. مهدی عبدی هم توپ را سمت جهت حرکت حسین حسینی زد تا تیم یحیی گل‌محمدی در جام حذفی باز هم مقابل استقلال حذف شود.

به این ترتیب، پرسپولیس از گردونه رقابت‌های جام حذفی کنار رفت و استقلال به نیمه نهایی رقابت‌های جام حذفی رسید



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy