Wednesday, Jul 14, 2021

صفحه نخست » حکایت ربودن مسیح علی نژاد در کلاب هاوس؛ ف. م. سخن

433A8A46-5F8C-489F-8F3D-2522BF3856C4.pngسعی من بر این است که با صرف وقت و گشت و گذار در اتاق های مختلف کلاب هاوس، اطلاعات دست اول از این اتاق ها در اختیار مخاطبان خود قرار دهم، ولی میزان ابتذال در کلاب هاوس «ایرونی» به حدی ست که نه تنها اطلاعات مفیدی از گفت و گو ها به دست نمی آید بلکه وقت ارزشمند آدمی، بالکل تلف می شود.

امروز صبح اتاقی تشکیل شده بود با حضور حدود ۲۰۰۰ نفر که قرار بود در آن در باره ی اقدام به ربودن مسیح علی نژاد گفت و گو شود.

از نزدیک به سه ساعت که از گفت و گوهای این اتاق یادداشت برداری، زمان سنجی، و ارزیابی انجام دادم، با ارفاق بسیار، نزدیک به دو ساعت و نیم آن را بیهوده یافتم مضافا این که در این دو ساعت و نیم، در گیری های شخصی، سخنرانی های خودنمایانه، و نیز گفته های بد طینتانه که کلا جریان ربودن علی نژاد را می خواستند به تمسخر بگیرند و انکار کنند بر اعصاب آدمی سوهان می کشیدند.

باری. شاید حضور ۲۰۰۰ مستمع، جوّی جذاب برای کسانی که مایل هستند مطرح شوند ایجاد کند، اما فریب این جوّ را نباید خورد.

در موضوع مهم و حساس ربودن مسیح علی نژاد، انسان انتظار از خود گذشتگی و همدلی و یافتن راه حل هایی برای مانع شدن از وقوع چنین فجایعی در آینده را انتظار دارد، اما واقعیت این است که در خوشبینانه ترین حالت ها، ۹۵ درصد کسانی که ادعای سیاسی بودن و فرهنگی بودن دارند فقط به فکر خود و بیان تفکرات شخصی شان هستند که گویی هرگز مجال بروز و عرضه نیافته است.

جای تاسف است ولی واقعیت همین است که هست.

من توصیه ای به برگزار کنندگان اتاق ها نمی کنم و یقین دارم که نیت شان خیر است. ولی نیت خیر آن ها هیچ تاثیری بر فرهنگ غالب بر اذهان خودشان و نیز بر اذهان دیگران ندارد.

مسیح و امثال مسیح باید خودشان به فکر خودشان باشند. افتادن در دام علائق ظاهری «توده»، نتیجه ای جز یاس و ناامیدی در دراز مدت نخواهد داشت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy