Saturday, Jul 3, 2021

صفحه نخست » جلسه دادگاه امیرحسین مرادی و علی یونسی برگزار شد

trial_070321.jpgایران وایر ـ نخستین جلسه دادگاه امیرحسین مرادی و علی یونسی، دو دانشجوی دانشگاه شریف که از فردوردین‌ماه ۱۳۹۹ در بند وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی هستند، برگزار شد.

مصطفی نیلی، وکیل این دو دانشجوی زندانی، روز شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ در صفحه توییتر خود نوشت: «امروز جلسه اول رسیدگی به اتهامات آقایان علی یونسی و امیرحسین مرادی در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب برگزار شد. پس از قرائت کیفرخواست توسط نماینده دادستان و تفهیم اتهام به متهمین، ابتدا ایشان از خود دفاع کردند و در ادامه وکلا دفاعیات خود را بیان کردیم.»

در فروردین‌ماه سال جاری نیز قرار بود جلسه دادگاه این دو دانشجوی نخبه دانشگاه شریف برگزار شود، ولی به گفته آقای نیلی، به دلیل اتهام این دو جوان که «افساد فی‌الارض» است، نیاز به «تعدد قاضی و سایر تشریفات قانونی» بوده و به‌همین خاطر این جلسه دادگاه برگزار نشده بود.

امیرحسین مرادی دانشجوی فیزیک دانشگاه شریف و برنده مدال نقره المپیاد نجوم کشوری و علی یونسی، دانشجوی مهندسی کامپیوتر همین دانشگاه و برنده مدال نقره و طلای نجوم کشوری هستند که روز ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ توسط وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی بازداشت شدند. برادر آقای یونسی درباره نحوه بازداشت این جوان ۲۱ ساله نوشته بود که ۱۲ مامور به خانه آن‌ها هجوم آورده و ضمن ضرب و شتم و شکاندن پیشانی این دانشجوی نخبه، او و پدر و مادرش را با خود برده‌اند.

آقایان مرادی و یونسی، متهم به «فساد فی‌الارض» و همکاری با سازمان مجاهدین خلق و حمل مواد منفجره شده‌اند و از آن زمان تحت فشار برای اعتراف تلویزیونی بوده‌اند. البته، خانواده‌های این دانشجویان زندانی همیشه این اتهام را رد کرده‌اند.

در شهریورماه ۱۳۹۹، آیدا یونسی، خواهر علی یونسی، از فشار بر برادر خود برای انجام اعترافات تلویزیونی خبر داده و گفته بود که بازجوها به برادرش گفته‌اند برای این‌که اعدامش نکنند باید اعتراف تلویزیونی کند.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

گزارش‌ها حاکی از این است که این دو دانشجوی جوان از زمان بازداشت تحت شکنجه بوده‌اند.

ایران وایر پیش از این با مجتبی حسینی، فعال توییتری زندانی که با علی یونسی همبندی بوده است، گفتگو کرده بود. آقای حسینی درباره شکنجه علی یونسی گفته بود: «ضرب‌وشتم علی به حدی بود که تا صد روز بعد از بازداشت که من او را در قرنطینه بند ۲۰۹ زندان اوین دیدم، هنوز چشم او به شدت متورم و عفونی بود.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy