Tuesday, Jul 6, 2021

صفحه نخست » سه زخمی در پی اصابت «دست‌کم ۱۴ راکت» به پایگاه هوایی آمریکایی‌ها در عراق

us.jpg رادیو فردا - با وجود گزارش‌هایی مبنی بر تصمیم قاطعانه‌تر آمریکا برای برخورد با حملات شبه‌نظامیان به پایگاه‌هایش در منطقه و به‌ویژه عراق، روز چهارشنبه، ۱۶ تیر، خبر رسید که دست‌کم ۱۴ راکت به پایگاه هوایی عین‌الاسد در غرب عراق که میزبان نیروهای آمریکایی و سایر نیروهای بین‌المللی است، اصابت کرده و سه زخمی برجای گذاشته است.

وین ماروتو، سخنگوی ائتلاف نظامی بین‌المللی به رهبری آمریکا، در توئیتر خود اعلام کرد که این موشک‌ها به این پایگاه و پیرامون آن اصابت کرده‌اند.

هنوز گروهی مسئولیت این حمله جدید را برعهده نگرفته، اما ایالات متحده همواره گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت ایران را به حملات موشکی مداوم علیه نیروهای خود در عراق متهم می‌کند.

منابع نظامی عراقی می‌گویند که در حمله روز چهارشنبه از یک موشک‌انداز که پشت یک کامیون سوار شده بود استفاده شده و این موشک‌انداز در زمین‌های کشاورزی مجاور پیدا شده است.

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

حمله روز چهارشنبه پس از آن رخ داد که دست‌کم سه موشک نیز روز دوشنبه به پایگاه عین‌الاسد پرتاب شد، بدون این که تلفاتی در پی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقام‌های ارتش عراق می‌گویند سرعت حملات اخیر علیه پایگاه‌های ایالات متحده با موشک و هواپیماهای بدون سرنشین پر از مواد منفجره بی‌سابقه است.

منابع امنیتی کُرد نیز گفتند که روز سه‌شنبه، یک پهپاد به فرودگاه اربیل در شمال عراق حمله کرد و پایگاه ایالات متحده را در محوطه فرودگاه هدف قرار داد.

سرعت گرفتن روند این حملات در حالی است که روزنامه واشینگتن پست روز ۱۰ تیرماه در گزارشی نوشت که مقام‌های دولت آمریکا تصمیم گرفته‌اند به حملات گروه‌های مورد حمایت ایران، حتی در صورتی که به نیروهای آمریکایی صدمه وارد نشود، قاطعانه پاسخ دهند.

واشینگتن پست می‌گوید این پیام دولت آمریکا که از طریق کانال‌های دیپلماتیک به ایران منتقل شده نشان‌دهنده تغییر رویکرد آمریکا در منطقه در قبال حملات شبه‌نظامیان در مقایسه با دوران دونالد ترامپ است.

دونالد ترامپ دی‌ماه سال گذشته خط قرمزی تعیین کرد که بر اساس آن هرگونه حمله شبه نظامیان در عراق که به کشته و زخمی شدن حتی یک آمریکایی منجر شود، به آن واکنش نشان داده می‌شد.

در واکنش به این پیام جدید آمریکا که از طریق کانال‌های دیپلماتیک به ایران منتقل شده، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، روز سه‌شنبه، ۱۵ تیر، دخالت جمهوری اسلامی در عراق را تکذیب و آمریکا را به استفاده از زبان زور متهم کرد.

ایالات متحده در راستای رویکرد جدید خود، بامداد دوشنبه، هفتم تیرماه، با جنگنده‌های خود به مواضع شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در مرز عراق و سوریه حمله کرد و پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، این حملات را اقدامی دفاعی و بازدارنده در واکنش به حملات پهپادی اخیر به اماکن و پایگاه‌های ایالات متحده و کارکنان آن در عراق عنوان کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy