Friday, Jul 9, 2021

صفحه نخست » دیدار اعضای کانون مدافعان حقوق‌ بشر با محمد نوری‌زاد

nourizad.jpg کانون مدافعان حقوق‌ بشر - در پی اعزام محمد نوری‌زاد به مرخصی درمانی،‌ از اعضای کانون مدافعان حقوق‌بشر ، خانم نرگس‌محمدی و عبدالفتاح‌سلطانی با حضور در منزل ایشان با وی دیدار کردند.

در این دیدار که با همراهی تعدادی از فعالین مدنی از جمله خانم شهناز اکملی انجام شد، خانم شیرین عبادی، رییس کانون مدافعان حقوق‌بشر، نیز طی تماس تلفنی با محمد نوری‌زاد ضمن ابراز امیدواری برای آزادی تمامی زندانیان سیاسی، آرزو کردند تا علی نوری‌زاد، فرزند ایشان،‌ که به اتهامات سیاسی در زندان تهران بزرگ زندانی هستند، هر چه زودتر به آغوش خانواده بازگردند.

آقای نوری‌زاد در پی اعتصاب غذای طولانی مدت و وخامت وضعیت جسمانی، پس از ماهها تلاش و پیگیری وکیل و خانواده خود، ‌به مرخصی درمانی اعزام شد. این فعال سیاسی در مرداد ماه سال ۹۸ و در پی تجمع در برابر دادگاه تجدیدنظر مشهد بازداشت و به زندان مشهد منتقل و پس از گذشت یک سال به زندان اوین منتقل شد.

محمد نوری‌زاد دارای پرونده‌های متعدد قضایی به اتهامات سیاسی از جمله مشارکت در تاسیس کارزار لغو گام به گام اعدام (لگام) و همچنین امضای بیانیه چهارده نفره با مضمون درخواست استعفای آقای خامنه‌ای و برگزاری رفراندوم در ایران است. محمد نوری‌زاد در مجموع به ۹ سال و ۲ ماه زندان به همراه تبعید و ۷۴ ضربه شلاق محکوم است و در زندان اوین محبوس است.

دیدار دیروز محمد نوریزاد با مادرش:

کانون مدافعان حقوق بشر - humanrights-ir.org

;کانال تلگرامی کانون مدافعان حقوق بشر @DhrcIran



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy