Friday, Jul 9, 2021

صفحه نخست » اختلالات سراسری مشکوک در ایستگاه‌های قطار ایران

train_060921.jpgبه‌دلیل احتمال حمله سایبری؟

رادیو فردا - برخی از رسانه‌های داخل ایران غروب جمعه ۱۸ تیرماه گزارش‌های ضد و نقیضی مبنی‌بر احتمال «حمله سایبری» به سامانه‌های شرکت راه‌آهن و وقوع هرج‌ومرج در ایستگاه‌های قطار کشور منتشر کردند.

خبرگزاری فارس در خبری که آن را از وب‌سایت خود حذف کرده است، نوشت به‌دنبال اختلال سراسری در ساعات اخیر در سیستم‌های کامپیوتری شرکت راه‌آهن که احتمالا ناشی از «حمله سایبری» بوده، فعالیت صدها خطوط قطار به تعویق افتاد و یا حتی لغو شد.

بر این اساس، ورودی‌ها و خروجی‌ها، مراکز خرید بلیط، خدمات الکترونیک باری و مسافری و وب‌سایت شرکت راه آهن نیز حوالی غروب جمعه دچار اختلال شدند.

مدیرکل روابط عمومی راه‌آهن اما در واکنش به خبرهای منتشر شده درباره اختلال در حرکت قطارها گفت که این اختلال در «حوزه بازرگانی» رخ داده است و مانعی برای تردد قطارهای مسافری و باری وجود ندارد.

صادق سکری افزود که حرکت قطارها طبق روال و برنامه قبلی ادامه دارد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

خبرگزاری فارس در گزارش حذف‌شده خود، تصویری از صفحات اعلان اطلاعات قطارها منتشر کرده بود که روی آن عبارت «تاخیر زیاد به‌دلیل حملات سایبری» به‌همراه یک شماره تلفن دیده می‌شود. گفته می‌شود که این شماره مربوط به دفتر علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی است.

عباس موسوی، سخنگوی پیشین وزارت خارجه ایران، سال گذشته «ادعای» گسترده‌تر شدن ابعاد حملات سایبری به زیرساخت‌های کشور را مطرح کرده بود.

او دوم مردادماه ۹۹ در نشستی خبری گفت که روزانه «صدها» حمله سایبری به زیرساخت‌های ایران صورت می‌گیرد. آقای موسوی بدون ارائه هیچ‌گونه شواهدی برای این ادعای خود، ایالات متحده را مظنون اصلی این حملات دانسته بود.

ایران در یک سال اخیر شاهد انفجارهای مرموز و آتش‌سوزی‌های متعددی در سایت‌های هسته‌ای خود، پایگاه‌های نظامی، کارخانه‌های صنایع نظامی، لوله‌های نفت، نیروگاه‌های برق و اماکن دیگر بوده است.

مقام‌های جمهوری اسلامی معمولا گزارش دقیق و شفافی از دلایل بروز این حوادث در اختیار رسانه‌ها قرار نمی‌دهند و ابعاد این حوادث را کوچک نشان داده و یا به «دشمنان»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy