Thursday, Jul 15, 2021

صفحه نخست » پیام مسیح علینژاد به دولت بایدن

alinejad_061521.jpgناصر اعتمادی - رادیو بین المللی فرانسه

کاخ سفید واشنگتن دسیسۀ سرویس‌های اطلاعاتی ایران را برای ربودن مسیح علینژاد قویاً محکوم کرد و خود مسیح علینژاد از دولت‌های غربی به ویژه دولت جو بایدن خواست قاطعانه در برابر حکومت تهران موضعگیری کند.

در پی برملا شدن توطئۀ ربودن مسیح علینژاد، قربانی این توطئه در گفتگو با شبکۀ تلویزیونی "سی ان ان" تلاش سرویس‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی را برای ربودن او آنهم در خاک آمریکا باورنکردنی خواند و با اشاره به دستگیری دیگر روزنامه نگاران منتقد یا مخالفان سیاسی در ایران گفت که ادامۀ این وضعیت که از چهل سال پیش در ایران آغاز شده دل آدمی را به درد می‌آورد. مسیح علینژاد گفت که در این چهل سال هیچیک از دولت‌های غربی مواضع و تدابیر قاطعی در قبال حکومت اسلامی ایران اتخاذ نکرده است.

مسیح علینژاد رویکرد دولت جو بایدن را در قبال جمهوری اسلامی ایران بسیار دلسردکننده خواند، زیرا، به گفتۀ او، بیش از اندازه بوی مماشات می‌دهد. مسیح علینژاد سپس گفت که به جای امضای توافق با تهران، دولت بایدن باید با قدرت در مقابل جمهوری اسلامی ایران عمل کند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

سه شنبه سیزدهم ژوئیه، دادگستری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای چهار عضو سرویس‌های اطلاعاتی ایران را به اتهام تلاش برای ربودن مسیح علینژاد و انتقال مخفیانه و اجباری وی به ایران از راه ونزوئلا تحت پیگرد قرار داد و پلیس آمریکا نیز مشخصات این چهار تن را که گفته می‌شود احتمالاً اکنون در ایران به سر می برند منتشر کرد. به گفتۀ دادگستری آمریکا، شبکه ای که قصد ربودن مسیح علینژاد را داشته ربودن دیگر مخالفان جمهوری اسلامی ایران در کانادا، انگلستان و امارات را نیز طرحریزی کرده بود.

مسیح علینژاد در مصاحبۀ خود با شبکۀ "سی ان ان" گفته است : وحشتناک مرُدن یا اعدام شدن به دست حکومت اسلامی ایران نیست، بلکه سکوت جامعۀ جهانی در مقابل چنین رژیمی است که به آن اجازه می‌دهد اقدام‌های سرکوبگرانۀ خود را در آمریکا دنبال کند.

ساعاتی پس از پخش مصاحبۀ مسیح علینژاد، سخنگوی کاخ سفید، جین ساکی، گفت که دولت آمریکا قاطعانه تلاش خطرناک و حقارت بار حکومت اسلامی ایران را برای ربودن یک شهروند آمریکایی در خاک آمریکا محکوم می‌کند." سخنگوی کاخ سفید سپس تأکید کرد که تلاش‌های تهران برای خاموش کردن صدای کسانی که می‌خواهند چه در داخل و چه در خارج وضعیت ایران را به صورت صلح‌آمیز بهبود ببخشند وحشتناک است و دولت آمریکا همچنان این تلاش‌ها را رسوا می‌کند." با این حال، سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد که واشنگتن قصد ندارد به مذاکرات جاری وین با ایران برای احیای برجام خاتمه دهد و ادامۀ این گفتگوها را به سود آمریکا می‌داند.

انجمن قلم آمریکا با انتشار بیانه ای نسبت به شکست مکرر جامعۀ بین‌المللی برای دادن پاسخی روشن به اقدام‌های رژیم‌های تمامیت‌خواه علیه منتقدان و دگراندیشان ابراز تأسف کرد و تلاش سرویس‌های اطلاعاتی ایران را برای ربودن مسیح علینژاد پیامی تلخ و سرد برای مدافعان آزادی بیان توصیف نمود. در بیانیه‌ای مشابه، سازمان گزارشگران بدون مرز نیز رژیم ایران را یکی از سرکوبگرترین رژیم‌های تمامیت خواه توصیف کرد که به گفتۀ این انجمن بر گردش آزادنۀ اخبار و اطلاعات کنترلی بیرحمانه اعمال می‌کند. این انجمن در میان ١٨٠ کشور جهان، جمهوری اسلامی ایران را ١٧٤مین کشور در زمینۀ آزادی مطبوعات خوانده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy