Thursday, Jul 15, 2021

صفحه نخست » ترور یک فعال سیاسی سنندجی در شمال عراق + فیلم

arab15.jpgالعربیه - سازمان حقوق بشری «هه‌نگاو» از ترور «بهروز رحیمی» از اعضای فعال حزب حیات آزاد کُردستان (پژاک)، در محله ژاله شهر سلیمانیه عراق به دست افراد ناشناس، خبر داد.

این فعال سیاسی کُرد که به عنوان نگهبان یک انبار کار می‌کرد، چهارشنبه 23 تیر در محل‌ کارش هدف گلوله افراد ناشناس قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان در اثر مجروحیت شدید درگذشت.

در ویدیویی که از دوربین‌های مدار‌بسته نزدیک محل حادثه ضبط شده، یک خودروی «بی‌ام‌دبلیو» مشکی رنگ به بهروز رحیمی نزدیک شده است و طبق گفته یک منبع آگاه او با اسلحه کلت کمری دارای صدا خفه‌کن از ناحیه پشت سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.

رحیمی 49 ساله که از اعضای فعال حزب حیات آزاد کُردستان (پژاک) بود، 10 سال پیش به عنوان پناهجوی سیاسی به اقلیم کردستان رفت، او ابتدا در شهر قلعه‌‌‌دیزه ساکن و طی سال‌های اخیر در شهر سلیمانیه زندگی می‌کرد.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

نهادهای امنیتی اقلیم کردستان هنوز در مورد این حادثه اظهارنظری نکرده‌اند، اما با توجه به سابقه رژیم ایران در ترور نزدیک به 400 نفر از اعضای حزب کردستان ایران و فعالین سیاسی کُرد در خاک اقلیم کردستان عراق، در این حادثه ترور نیز، انگشت اتهام به سوی نهادهای امنیتی ایران نشانه رفت.

گفتنی است که روز گذشته چهار شهروند ایرانی با نام‌های علیرضا فراهانی، محمود خاضعین، کیا صادقی و امید نوری در یک دادگاه فدرال در نیویورک، به توطئه برای ربودن مسیح علی‌نژاد روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر متهم شدند و متهم دیگری به نام نیلوفر (نلی) بهادری‌فر هم در ارتباط با این قضیه در ایالت کالیفورنیا آمریکا بازداشت شده است.

حکومت ایران چندین دهه است که با هدف ترساندن و سرکوب مخالفان خود در خارج اقدام به ترور و ربودن آنها می‌کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy