Friday, Jul 23, 2021

صفحه نخست » طالبان یک مترجم نیروهای آمریکایی را سر بریدند

arab23.jpgالعربیه - به تازگی شبکه خبری «سی‌ان‌ان» در گزارشی اعلام کرد که طالبان «سهیل پردیس»، مترجم افغان نیروهای آمریکایی را در مسیر کابل - خوست دستگیر کرده و سپس سر بریدند.

براساس گزارش شبکه «سی‌ان‌ان»، گروه طالبان حدود دو هفته بعد از آغاز خروج سربازان بیگانه از افغانستان، سهیل پردیس، یکی از مترجمان نیروهای آمریکایی را در تاریخ 12 مه (22 ثور) پس از دستگیری، سر بریده‌اند.

بنا به این گزارش، پردیس 32 ساله در حال رانندگی بوده که با ایست بازرسی جنگ‌جویان طالبان برخورد کرده است، او با سرعت دادن موتر خود قصد عبور از ایست بازرسی را داشته، اما جنگ‌جویان طالب موتر او را به رگبار گلوله بستند.

پس از متوقف شدن موتر پردیس، جنگ‌جویان طالبان این مترجم افغان را از موتر بیرون آورده و سرش را از تنش جدا کردند.

«سی‌ان‌ان» به نقل از شماری از همکاران و اعضای خانواده‌ پردیس نوشت، پردیس قبل از کشته شدن به یکی از دوستانش گفته بود، طالبان دریافته‌اند که او مدت 16 ماه به عنوان مترجم سربازان آمریکایی کار کرده است و برای همین از سوی پیکارجویان این گروه تهدید به مرگ شده است.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

عبدالحق ایوبی، دوست و همکار پردیس به «سی‌ان‌ان» گفت:«آنان [طالبان] به او [پردیس] می‌گفتند که تو جاسوس آمریکایی‌ها هستی، تو چشم آمریکایی‌ها هستی و کافر هستی و ما تو و خانواده‌ات را خواهیم کشت.»

طبق گزارش «سی‌ان‌ان»، از سهیل پردیس یک دختر 9 ساله به جا مانده و نجیب‌الله، برادر پردیس از دختر او سرپرستی می‌کند. نجیب‌الله به «سی‌ان‌ان» گفته است، از ترس این‌که هدف بعدی طالبان قرار نگیرند، به کابل نقل مکان کرده‌اند.

یک سخنگوی گروه طالبان به «سی‌ان‌ان» گفته است که آنان در تلاشند تا جزئیات این رویداد را تأیید کنند، اما در عین حال افزوده است که برخی از حوادث آن‌گونه نیستند که تصور می‌شود.
شماری از مترجمان نیروهای آمریکایی به «سی‌ان‌ان» گفته‌اند که با خروج سربازان آمریکایی و افزایش حملات طالبان، زندگی آنان در معرض تهدید قرار دارد.

عبدالحق ایوبی، یکی از مترجمان نیروهای آمریکایی گفته است: «ما نمی‌توانیم در این‌جا نفس بکشیم. طالبان به ما رحم نمی‌کنند.»
این در حالی است که گروه طالبان چندی قبل 7 ژوئن (17 جوزا) اعلام کردند که هیچ تهدیدی از سوی این گروه متوجه مترجمان نیروهای آمریکایی نیست.

علی‌رغم این اما آمريكا روند صدور ویزا به مترجمانش در افغانستان را ادامه داده و تاکنون به 26 هزار و 500 تن ویزای ویژه اختصاص داده شده است.

گفتنی است که بریتاینا نیز روند صدور ویزای ویژه به مترجمان سربازانش در افغانستان را آغاز کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy