Sunday, Jul 25, 2021

صفحه نخست » احمد قریشی، از نزدیکان قاسم سلیمانی در سوریه کشته (ترور) شد

farda24.jpgرادیو بین المللی فرانسه - دو فرمانده شبه‌نظامیان وابسته به حکومت ایران در سوریه، احمد قریشی از فرماندهان لشکر فاطمیون و دیگری عماد امین از فرماندهان گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان، کشته شدند.

جسد قریشی پس از انتقال به ایران، روز یکشنبه سوم مرداد در کرج دفن شد. جمهوری اسلامی نیروهای خود در سوریه را «مدافعان حرم» نامیده است.

او از فرماندهان سابق ستاد بسیج کرج و از مسئولان سابق سپاه تهران بود که مسوولیت تبلیغات لشکر ۱۰ سیدالشهدا را برعهده داشت.

درباره چگونگی کشته شدن قریشی اطلاعات بیشتری منتشر نشده و خبرگزاری «دفاع مقدس» مدعی شده که او «به دلیل جراحات ناشی از جنگ هشت ساله ایران و عراق در سوریه جان باخته است.

همزمان رسانه‌های وابسته به حزب الله لبنان نیز از کشته شدن عماد الامین، از فرماندهان حزب‌الله لبنان در سوریه خبر داده‌اند، اما درباره چگونگی کشته شدن این فرمانده حزب الله توضیحاتی ارائه نکردند.

terror.jpgاحمد قریشی در کنار قاسم سلیمانی

***

روز پنج‌شنبه، خبرگزاری رسمی سوریه از فعالیت پدافند هوایی این کشور در پی حمله موشکی اسرائیل در استان حمص در مرکز سوریه خبر دادند. این دومین حمله در طی یک هفته اخیر در سوریه بود که به اسرائیل نسبت داده شده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد موشک‌ها به مواضع شبه‌نظامیان گروه حزب‌الله لبنان در سوریه اصابت کرده و انبارهای مهم اسلحه را منهدم کرده است.

حملات روز پنج‌شنبه پس از حملات روز دوشنبه صورت گرفت که طی آن پنج نفر از شبه‌نظامیان تحت حمایت جمهوری اسلامی کشته شدند.

هشت سال پیش، ارتش سوریه به کمک حمله شبه‌نظامیان حزب‌الله توانست یک شهر مهم استراتژیک در نزدیکی مرز لبنان را از شورشیان مسلح سوریه بازپس بگیرد.

در حالی که اسرائیل به ندرت به حملات در سوریه واکنش نشان می‌دهد، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که در ماه گذشته، حملات اسرائیل در مرکز سوریه موجب کشته شدن دست‌کم یازده سرباز و نظامی شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy