Monday, Jul 26, 2021

صفحه نخست » شعار مرگ بر دیکتاتور و توپ تانک فشفشه، آخوند باید گم بشه به مرکز تهران رسید

Tehran.jpg رادیو زمانه - در پی اعتراضات مردم در خوزستان و گسترش آن در چند شهر دیگر ایران، از تهران نیز خبرها و فیلم‌هایی از تظاهرات گروهی از مردم منتشر شده است. آن‌ها علیه حکومت شعارهایی سر دادند.

اعتراضات مردمی در ایران دوشنبه ۴ مرداد به تهران نیز کشیده شد. براساس گزارش‌ها و فیلم‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، گروهی از مردم تهران در دوازدهمین روز اعتراضاتی که از خوزستان آغاز شد به خیابان‌ها آمدند و شعارهایی علیه حکومت سر دادند.

بنا به این گزارش‌ها، این تظاهرات در خیابان جمهوری تهران آغاز شد و مردم شعار می‌دادند: «مرگ بر دیکتاتور»، «توپ ، تانک فشفشه آخوند باید گم بشه»، «ایرانی با غیرت حمایت حمایت»، «بی‌غیرتا نشستن منتظر چی هستن».

در دو روز گذشته خیابان‌های چند شهر ایران نیز شاهد اعتراضات مشابهی بودند. تبریز، سقز و بجنورد از جمله شهرهایی بودند که بعدازظهر و شامگاه شنبه ۲ مرداد صحنه تجمعات اعتراض‌آمیز در همبستگی با تظاهرات اخیر در استان خوزستان بودند.

همچنین گزارش‌هایی نیز از برگزاری تجمعات اعتراضی یا جو ملتهب و امنیتی در شهرهای اردبیل، فولادشهر اصفهان و محمدشهر در استان البرز منتشر شد.

مطالب بیشتر در رادیو زمانه

اعتراض به بی‌آبی در خوزستان از شامگاه ۲۴ تیر آغاز شد. در این اعتراضات شعارهایی علیه حکومت و بالاترین مقام‌های آن سر داده شد. بر اساس گزارش عفو بین‌الملل در جریان این اعتراضات دست‌کم هشت تن از شهروندان به ضرب گلوله مأموران دولتی به قتل رسیده‌اند.

شامگاه یکشنبه ۳ مرداد از کوی علوی اهواز نیز خبر رسید که دو ورودی اصلی آن تحت محاصره نیروهای امنیتی قرار گرفته است و مأموران همه افراد در حال خروج یا ورود به این منطقه را تفتیش و از برخی می‌خواهند تلفن‌های همراه خود را باز کنند تا در صورت وجود ویدئوی اعتراضات آن‌ها را بازداشت کنند.

کوی علوی اهواز در شب‌های گذشته صحنه گسترده‌ترین اعتراضات در این شهر بود.

در شهرهای اهواز، شادگان، ماهشهر، شهر جراحی، حمیدیه، خرمشهر، سوسنگرد، ایذه و شوش طی روز و شامگاه شنبه بازداشت‌های گسترده فعالان مدنی و جوانان ادامه یافت. به گفته منابع محلی، این بازداشت‌ها از سوی نیروهای سپاه پاسداران انجام می‌شود و بازداشت‌شدگان به مکان‌های نامعلوم منتقل شده‌اند.

اینترنت نیز مانند چند شب گذشته در خوزستان قطع بود.

روز گذشته (یکشنبه) محسن رضایی، فرمانده اسبق سپاه پاسداران، در نامه‌ای به حسین سلامی، فرمانده فعلی سپاه از آنچه «تلاش‌های صادقانه و زحمات مخلصانه برادران سپاهی و بسیجی در رسیدگی به مردم خوزستان» خواند، تشکر کرد و از سلامی خواست این نیروها را مورد «تقدیر و تشویق» قرار دهد.

***
ایران اینترنشنال ـ معترضان در تهران علیه حکومت و خامنه‌ای شعار دادند

ایران اینترنشنال - با گذشت نزدیک به دو هفته از آغاز اعتراضات مردمی در خوزستان و سپس گسترش آن به دیگر شهرها، موج این اعتراض‌ها روز دوشنبه چهارم مرداد به تهران رسید.

بر اساس گزارش‌ها، تصاویر و ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، صدها معترض روز دوشنبه در حوالی خیابان جمهوری تجمع کردند.

در برخی گزارش‌ها آمده که هسته اولیه اعتراضات در تهران، حد فاصل خيابان ۳۰ تیر و میدان بهارستان شکل گرفته بود.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

«‌خامنه‌ای حیا کن مملکتو رها کن»، «‌نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران»، «مرگ بر دیکتاتور» و «‌توپ تانک فشفشه، آخوند باید گم‌ بشه» از جمله شعارهایی بود که در اعتراض‌های تهران سرداده شده است.

پیشتر نیز با آغاز اعتراضات خوزستان به بی‌آبی، گروهی از فعالان مدنی عصر سه‌شنبه ۲۹ تیرماه با برگزاری تجمعی مقابل وزارت کشور ضمن حمایت از این اعتراض‌ها، سرکوب معترضان را محکوم کردند.

نیروهای امنیتی برخی از شرکت‌کنندگان در این تجمع از جمله نرگس محمدی، آرش صادقی، رسول بداقی، آرش کیخسروی و جعفر عظیم‌زاده، روح‌الله مردانی، بهزاد همایونی و پوران ناظمی و حمید آصفی را برای چند ساعت بازداشت کردند.

کمی قبل از این تجمع، تعدادی از مسافران در ایستگاه مترو صادقیه تهران، به طور خودجوش فریاد «مرگ بر جمهوری اسلامی» و «مرگ بر اصل ولایت فقیه» سر دادند.

سر دادن شعار ضد جمهوری اسلامی و ضد علی خامنه‌ای در تهران، بازتاب بسیاری در شبکه‌های اجتماعی داشت.

نیروهای امنیتی با حضور پرشمار در خیابان‌های شهرهای مختلف، کشتن دست‌کم ۹ نفر، قطع اینترنت و همچنین بازداشت‌های گسترده، در صدد سرکوب اعتراض‌ها هستند.


کیهان لندن: تظاهرات همبستگی مردم تهران با خوزستان: رضاشاه روحت شاد؛ نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران!

کیهان لندن - گروهی از مردم تهران در حمایت از مردم خوزستان و در سالروز درگذشت رضاشاه پهلوی بنیانگذار «ایران نوین» به خیابان‌ها آمده و علیه جمهوری اسلامی و برای حقوق خود و تمامی دستاوردهایی که رژیم اسلامی از آنها ربوده شعار سر دادند.

صدها نفر از مردم در تهران ظهر روز دوشنبه چهارم امرداد ۱۴۰۰ دست به تظاهرات اعتراضی و همبستگی با مردم خوزستان زده و شعارهایی علیه حکومت سر دادند. این تظاهرات به صورت ضربتی آغاز و جمعیت تظاهرکنندگان تا زمان تنظیم این گزارش همچنان رو به افزایش است.

بر اساس ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، خیابان «جمهوری اسلامی» (خیابان شاه)، خیابان «انقلاب» (خیابان شاهرضا) و پل کالج کانون اصلی اعتراضات مردم است. تعداد زیادی از کسبه بازار علاءالدین در تقاطع خیابان «جمهوری» (خیابان شاه) و خیابان حافظ نیز به جمع تظاهرکنندگان پیوسته‌اند.

«توپ، تانک، فشفشه، آخوند باید گم بشه»، «مرگ بر دیکتاتور»، «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران»، «رضاشا روحت شاد»، «نیروی انتظامی حمایت حمایت» و «تا آخوند کفن نشود این وطن وطن نشود» از جمله شعارهای مردم در تظاهرات تهران است.

مطالب بیشتر در کیهان لندن

این تظاهرات به صورت ضربتی در چند نقطه از شهر تهران آغاز شد. با توجه به اینکه معمولا تجمعات از غروب در شهرهای مختلف آغاز می‌شد، تظاهرات مردم تهران در نیمروز دوشنبه نیروهای یگان ویژه و امنیتی را غافلگیر کرد و تا ساعتی پس از برگزاری اعتراضات، نیروهای سرکوبگر نتوانستند برای پراکنده کردن مردم وارد عمل شوند.

با اینهمه بر اساس آخرین گزارش‌ها تا لحظه تنظیم این گزارش اینترنت موبایل در مرکز شهر تهران با اختلال شدید روبرو شده. برق منطقه «جمهوری» و حافظ نیز ساعتی پس از آغاز تظاهرات مردم قطع شد که در نتیجه مودم‌های ای‌دی‌اس‌ال یا همان اینترنت ثابت نیز از کار افتاده و اینترنت بطور کلی قطع شده است. با اینهمه ده‌ها ویدئو از تظاهرات امروز پایتخت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

شمار زیادی از نیروهای بسیجی و امنیتی لباس‌شخصی و نیروی انتظامی به خیابان‌های محل تظاهرات آمدند. همچنین نیروهای بسیج از پایگاه «مقاومت» بسیج شرق ستاد فرماندهی با موتور به سمت خیابان «پیروزی» (فرح‌آباد) گسیل شدند.

در همین حال به نظر می‌رسد مقامات جمهوری اسلامی بالافاصله دست به کار شده‌اند تا اعتراضات تهران را از اعتراضات سراسری همبستگی با خوزستان و در برابر جمهوری اسلامی جدا کنند و برای آن توجیه و دروغ دیگری بسازند. حمیدرضا گودرزی معاون امنیتی استانداری تهران مدعی شده که تجمع مقابل پاساژ علاء‌الدین به دلیل قطع برق پاساژ بود که به گفته‌ی وی دلیل قطع برق مشخص نبوده و در حال بررسی است.

معاون امنیتی استانداری تهران مدعی شده که «پس از قطع شدن برق پاساژ، تجمع بین ساعت ۱۱:۴۵ تا ۱۲:۴۵ شکل می‌گیرد و پس از آن به پایان می رسد و اکنون تجمعی وجود نداشته و شرایط عادی است!»

این در حالیست که شعارهایی چون «توپ، تانک، فشفشه، آخوند باید گم بشه»، «مرگ بر دیکتاتور»، «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران»، «رضاشا روحت شاد»، «نیروی انتظامی حمایت حمایت» و «تا آخوند کفن نشود این وطن وطن نشود» ارتباطی به قطع برق ندارد و اساس نظام جمهوری اسلامی را هدف قرار داده است!

اعتراضات سراسری در ایران از ۲۴ تیرماه ۱۴۰۰ در شهر حمیدیه اهواز و در اعتراض به سیاست‌های مدیریتی جمهوری اسلامی در ارتباط با منابع آب و معضل کم‌آبی آغاز و بلافاصله به دیگر شهرهای استان کشیده شد. دست‌کم ۲۰ شهر در استان خوزستان بیش از ۱۲ روز است که شاهد اعتراضات گسترده مردم هستند. نیروهای امنیتی، بسیجی و نظامی مردم را به شدت سرکوب کرده و حداقل ۸ نفر تا کنون جان باخته و ده‌ها نفر نیز زخمی و بازداشت شده‌اند.

در دیگر استان‌های ایران از جمله اصفهان، لرستان، آذربایجان شرقی، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و خراسان شمالی نیز اعتراضات همبستگی در حمایت از مردم خوزستان برگزار شده است. امروز نیز پایتخت به این تظاهرات پیوسته است. جمهوری اسلامی برای اینکه خبرها و ویدئوهای اعتراضات مردم منتشر نشود نه تنها اقدام به اختلال و قطع اینترنت می‌کند بلکه با قطع برق نیز مردم را در خاموشی فرو می‌برد. حال آنکه چنین فشارهای بیشتر بر مشکلات اضافه کرده و بر خشم و انزجار مردم می‌افزاید بدون آنکه باعث شود مردم دست از اعتراض بکشند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy