Thursday, Jul 29, 2021

صفحه نخست » آمریکا در حال طراحی تحریم‌هایی علیه پهپادها و موشک‌های نقطه زن ایران

sanctions_062921.jpgناصر اعتمادی - رادیو بین المللی فرانسه

روزنامۀ آمریکایی "وال‌استریت جورنال" به نقل از مقامات آمریکا نوشت که این کشور در نظر دارد برغم مذاکرات جاری وین برای احیای برجام یک رشته تحریم‌های جدید علیه توانایی‌های جمهوری اسلامی در زمینۀ ساخت پهپادهای نقطه زن و موشک‌های هدایت شونده وضع کند.

به نوشتۀ روزنامۀ آمریکایی این تحریم‌ها نتیجۀ نگرانی فزایندۀ آمریکا از تهدید این سلاح‌ها علیه نیروهای آمریکایی و متحدانش در خاورمیانه است. یک مقام آمریکایی که نخواسته نامش شود به "وال‌استریت جورنال" گفته است که پهپادهای نقطه‌زن و موشک‌های هدایت‌شوندۀ ایران تهدیدی فزاینده علیه متحدان ما در منطقه هستند.

دیگر مقامات آمریکایی تصریح کرده‌اند که مجازات‌های جدید آمریکا شبکۀ فروشندگان قطعات برای ساخت پهپاد و موشک‌های هدایت شوندۀ ایران را آماج قرار می‌دهند. همین منابع افزوده‌اند که مجازات‌های جدید به غیر از مجازات‌هایی است که واشنگتن حاضر است لغو کند در صورتی که البته ایران از نو توافق اتمی، موسوم به برجام، را رعایت کند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

در اوایل ژوئیه، روزنامۀ "وال استریت جورنال" فاش کرد که دولت بایدن قصد دارد فروش نفت ایران به چین را هدف مجازات قرار دهد در صورتی که حکومت ایران از مذاکرات وین خارج شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy