Wednesday, Aug 4, 2021

صفحه نخست » واکنش وال استریت ژورنال به حمله پهپادی ایران به کشتی مرسر استریت

voa3.jpg حمله به «مرسر استریت» یک پیام دیگر از حکومت ایران به بایدن بود

صدای آمریکا - وال استریت ژورنال، یکی از پرخواننده‌ترین روزنامه‌های آمریکا، در سرمقاله‌ای، حمله مرگبار پنچ‌شنبه گذشته به نفتکش مرسر استریت، تحت اداره یک شرکت متعلق به یک میلیاردر اسرائیلی، در دریای عمان را پیامی دیگر به جو بایدن، رئیس جمهوری آرمیکا می‌داند، که بازگشت به توافق اتمی سال ۲۰۱۵، نمی‌تواند رفتار زیانبخش‌ جمهوری اسلامی را تغییر دهد.

آمریکا و بریتانیا در بیانیه‌‌های رسمی جداگانه، موضع اسرائیل که حکومت ایران را مسئول این حمله معرفی کرده است، تائید کردند. وزیر امورخارجه آمریکا اعلام کرد که با همتای بریتانیایی خود در باره واکنش به این حمله، گفتگو خواهد کرد.

هیات تحریریه «وال استریت ژورنال» در این سرمقاله می‌نویسد: «یک ایده در باره واکنش، این است که از مذاکره بر سر توافق اتمی دست بردارید.»

از دید هیات تحریریه این روزنامه، توافق اتمی با لغو تحریم‌ها، به نظام ایران پاداش می‌دهد و پول نقد و سرمایه در اختیار آن می‌گذارد که هزینه حملات آتی در منطقه و فراسوی آن را تامین کند.

وال استریت ژورنال می‌افزاید، در همین هفته‌های اخیر، حکومت ایران، نقشه ربودن یک شهروند آمریکا در نیویورک را می‌کشید، نیروهای نیابتی خود در عراق را به حمله بیشتر به پایگاه‌های آمریکا در عراق، تشویق می‌کرد، و موارد نقض توافق اتمی ۲۰۱۵ را گسترش می‌داد، و رئیس جمهوری محافظه‌کار افراطی جدیدی که در تهران قدرت را به دست می‌گیرد، گفته است که احیای توافق اتمی، نمی‌تواند مانعی برای رفتار حکومت در منطقه، ایجاد کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy