Wednesday, Aug 4, 2021

صفحه نخست » گانتز: آماده عملیات نظامی علیه ایران هستیم

gantz.jpg• وزیر دفاع اسرائیل می‌گوید جمهوری اسلامی فقط مسئله اسرائیل نیست، مسئله کل جهان است

ایران اینترنشنال - بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، روز پنج‌شنبه گفت این کشور آماده است که به‌طور مستقیم درگیر عملیات نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران شود.

او این سخنان را در اوج دور تاز‌ه‌ای از تنش در منطقه و همزمان با مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی و افزایش فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی عنوان شده است.

وزیر دفاع اسرائیل در گفتگو با شبکه‌ اینت نیوز، در پاسخ به این سوال که اگر لازم شود، اسرائیل آماده حمله به ایران است، گفت: «بله.»

با این حال، او گفت که اسرائیل همچنان بر تلاش‌هایی متمرکز است که جامعه جهانی را برای مهار تهران بسیج کند، زیرا «ما نمی‌توانیم چنین نشان دهیم که ایران صرفا مشکل اسرائیل و باقی جهان را از این مسئله کنار بگذاریم.»

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

بنی گانتز افزود: «جهان باید با مسئله ایران برخورد کند، مطقه باید با مسئله ایران برخورد کند و اسرائیل نیز باید به سهم خود در این موقعیت عمل کند.»

او به این سوال که آیا منظورش این است که جهان نیز باید درگیر عملیاتی نظامی علیه ایران شود، پاسخی مثبت داد.

بنی گانتز و ایار لپید، وزیر امور خارجه اسرائیل، روز چهارشنبه از فرماندهان بلندپایه سپاهی نام بردند که به گفته آنها مسئول حمله مرگبار پهبادی به یک کشتی در سواحل عمان هستند.

اسرائیل ایران را مسئول حمله به یک کشتی می‌داند که تحت مالکیت اسرائیل فعالیت می‌کرد. جمهویر اسلامی هرگونه دخالت در این حمله را تکذیب کرده است.

بنی گانتز همچنین روز گذشته هشدار داده بود که فرصت گریز ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای به ده هفته کاهش یافته است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy