Thursday, Aug 5, 2021

صفحه نخست » چه کسانی به مراسم تحلیف «قاضی مرگ» می‌روند؟ هشتگ «رئیسی تروریست» ترند جهانی شد!

russia_raeisi.jpg کیهان لندن - در تهران از چهارشنبه شب ۱۳ امرداد نیروهای امنیتی در نقاط مختلف شهر مستقر شدند. حکومت در تدارک برگزاری مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی است که پنجشنبه ظهر ۱۴ امرداد در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

پرواز هلی‌کوپتر در آسمان پایتخت و گشت‌زنی ماشین‌های سیاه رنگ پلاک ویژه در مسیرهای اصلی وضعیت و چهره تهران را بیشتر متفاوت کرده است. در خیابان‌های اطراف میدان بهارستان مملو از مأموران امنیتی و عبور و مرور محدود شده است. در مسیرهای اصلی شمال تهران به مرکز شهر نیروهای امنیتی مستقر شده‌اند تا امنیت مهمانان خارجی را که برای حضور در مراسم تحلیف حاضر می‌شوند تأمین کنند.

اعلام شده در ساعاتی که مراسم تحلیف برگزار می‌شود اتوبوس‌ها و مترو در ایستگاه‌های نزدیک به بهارستان توقف ندارند. اسنپ و آژانس‌ها نیز به مناطق مرکزی شهر سرویس نمی‌دهند.

بر اساس خبرهایی که در رسانه‌های رسمی داخلی منتشر شده، وزیر خارجه نیکاراگوئه، دبیرکل سازمان سیکا قزاقستان، رئیس مجلس ازبکستان، رئیس مجلس نمایندگان مجلس‌ عالی تاجیکستان، ­نماینده پارلمانی برزیل، رؤسای مجلس تانزانیا و زنگبار، معاون وزیر خارجه گرجستان، رئیس مجلس ترکیه، رئیس اقلیم کردستان عراق، رئیس دومای روسیه، رئیس مجلس صربستان، نخست وزیر ارمنستان، رئیس جمهوری عراق، رئیس مجلس آفریقای جنوبی، معاون رئیس جمهور ونزوئلا، نعیم قاسم نایب رئیس حزب‌الله لبنان، اسماعیل هنیه از رهبران ارشد حماس، انریکه مورا معاون جوزپ بورل به نمایندگی از اتحادیه اروپا و چند مقام خارجی برای حضور در این مراسم به تهران رفته‌اند.

مطالب بیشتر در کیهان لندن

اینهمه در حالیست که حضور مقامات خارجی به ویژه از اتحادیه اروپا در مراسم تحلیف رئیسی با انتقادات زیادی روبرو شده است. همزمان هشتگ «RaisiTerrorist#» (رئیسی تروریست) که از چهارشنبه در توییتر فعال بود ترند جهانی شد. بسیاری از توییت‌ها به زبان انگلیسی است و خطاب به مقامات و نمایندگان کشورهای خارجی به ویژه اروپایی‌هاست. مردم به آنها انتقاد می‌کنند که چرا بی‌شرمانه بدون در نظر گرفتن اینکه رئیسی یک «قصاب جنایتکار» است و عضو «هیئت مرگ» بوده و به «قاضی مرگ» معروف است، در مراسم تحلیف او شرکت کردند.

شاهزاده رضا پهلوی با اشاره به حضور انریکه مورا در مراسم تحلیف رئیسی که در اعدام بسیاری از زندانیان سیاسی و دگراندیشان در سال ۱۹۸۸ نقش داشته در گفتگو با خبرگزاری فرانسه تأکید کرده است «از همه تکان‌دهنده‌تر این است که دموکراسی‌های غربی که بیشترین انتظار را از آنها داشتیم، از پشت به مردم ایران خنجر می‌زنند.»

مارک دوبوویتز مدیر اجرایی اندیشکده «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» (FDD) تصمیم معاون سیاسی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای حضور در مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی را «شرم‌آور» خوانده و نوشته است: «این یک تنزل جدید برای دیوان‌سالارهای سیاست خارجی اتحادیه اروپاست.»

واخیم کوز نماینده پارلمان اروپا از حزب راستگرای «آلترناتیو برای آلمان» در اعتراض سفر نماینده اروپا به تهران گفته «وقتی مردم ایران به اعتراض به رژیم افراط‌گرای اسلامی به خیابان می‌آیند، بروکسل از رژیم ایران که ناقض حقوق بشر است و عدالت را زیر پا می‌گذارد حمایت می‌کند.»

در این میان، محمدحسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری جمهوری اسلامی اعلام کرده «با توجه به برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری در تاریخ ۱۴ مردادماه و به منظور رعایت الزامات ایمنی و امنیتی کلیه فرودگاه‌های TMA تهران شامل فرودگاه مهرآباد، امام خمینی، پیام، آزادی و قزوین از ساعت ۱۶/۳۰ تا ۱۹/۰۰ بسته اعلام می‌شود.»

برخی رسانه‌های داخلی نوشته‌اند اقدام به بستن فرودگاه‌های کشور همزمان با مراسم تحلیف بی‌سابقه است و تاکنون در هیچیک از مراسم‌ تحلیف رؤسای دولت‌های قبلی جمهوری اسلامی اقدام مشابهی انجام نشده و بر عکس، فرودگاه‌های تهران درگیر ورود مهمانان خارجی و داخلی مراسم تحلیف در ساعات باقیمانده به مراسم بوده‌اند.

تنها چند ساعت مانده به آغاز مراسم تحلیف رئیسی، بنی گانتز وزیر دفاع اسرائیل، در مصاحبه با «وای‌نت» گفت کشورش آماده حمله به ایران است. او جمهوری اسلامی ایران را تهدیدی برای اسرائیل، خاورمیانه و کل دنیا توصیف کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy