Friday, Aug 6, 2021

صفحه نخست » وزارت خارجه ایران در مورد برافراشتن پرچم کردستان عراق در تهران: اشتباه بود!

B6F39AE7-4D83-477F-A8B2-E4939EEEE534.jpegبی بی سی فارسی

وزارت امور خارجه ایران گفته است برافراشتن پرچم اقلیم کردستان عراق در هنگام ورود نیچروان بارزانی، رئیس این اقلیم به ایران برای شرکت در مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی به "اشتباه" صورت گرفته است.
آقای بارزانی روز پنج شنبه به همراه شماری از وزرای دولت این اقلیم وارد فرودگاه مهرآباد شد و مورد استقبال رسمی قرار گرفت. در هنگام ورود این هیات، از پرچم ایران و اقلیم کردستان عراق استفاده شد.
در زمان پایین آمدن آقای بارزانی از پله‌های هواپیما این پرچم دیده می‌شود.
سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، "اشتباه" تیم اجرایی استقبال مستقر در فرودگاه مهرآباد را دلیل برافراشتن این پرچم دانسته است.
آقای خطیب‌زاده گفته است ایران همواره به وحدت سرزمینی و تمامیت ارضی عراق احترام گذاشته و در این خصوص سیاست غیرقابل تغییری دارد.
عمر اوسی سیاستمدار کرد سوری در باره برافراشته شدن پرچم اقلیم کردستان عراق در تهران به شبکه خبری روداو گفته بود برافراشتن این پرچم در فرودگاه مهرآباد تهران، "یک تحول تاریخی در موضع جمهوری اسلامی ایران" است.

انصاف نیوز در این باره نوشته است مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی در زمینه تشریفات مربوط به مهمانان خارجی بدون دخالت وزارت خارجه برگزارشد و مجلس، مسئولیت آن را داشت.
در دیداری که آقای بارزانی با ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری جدید ایران داشت، تنها پرچم عراق دیده می‌شد.
موضع ایران همواره در این سال‌ها این بوده که فقط دولت واحد، یکپارچه و فدرال عراق را به رسمیت می‌شناسد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy