Sunday, Aug 8, 2021

صفحه نخست » خداحافظی با چشمان اشک‌آلود مسی

messi_080821.jpgمسی: انگار خون در رگ‌هایم منجمد شده است

بی بی سی - لیونل مسی، اسطوره باشگاه بارسلونا در یک کنفرانس مطبوعاتی احساساتی با این باشگاه خداحافظی کرد و گفت انتقال به پاری‌سن‌ژرمن یک گزینه است و هنوز توافقی حاصل نشده است.

مسی پس از ۲۱ سال بارسلونا را ترک می‌کند، او حاضر شد نصف حقوقش را تخفیف بدهد اما بارسا به دلیل محدودیت‌های قوانین مالی لالیگا نتوانست بهترین گلزن تاریخش را نگه دارد.

مسی که رکورددار تصاحب توپ طلای اروپا (۶) به شمار می‌رود در حال حاضر بازیکن آزاد است.

مهاجم آرژانتینی گفت: "این پایان کار من با این باشگاه است و داستان جدیدی آغاز خواهد شد. بله، این یکی از سخت‌ترین لحظات من است. نمی‌خواهم این باشگاه را ترک کنم. این باشگاهی است که به آن عشق می‌ورزم و حالا لحظه‌ای را تجربه می‌کنم که انتظارش را نداشتم. پارسال می‌خواستم باشگاه را ترک کنم اما امسال دوست داشتم بمانم. برای همین خیلی ناراحتم."

"الان احساس می‌کنم که انگار خون در رگ‌هایم منجمد شده است. خیلی ناراحت بودم و هنوز هم خیلی ناراحتم. کماکان سعی می‌کنم که با این قضیه کنار بیایم. وقتی به خانه بروم باز هم حالم بد خواهد بود و احتمالا بدتر هم می‌شود. آماده این کار نیستم."

مسی دیگر چه گفت؟

مسی که بهترین گلزن تاریخ باشگاه بارسلونا است، تابستان گذشته به صورت کتبی درخواست خروج داد ولی پس از آن موافقت کرد که آخرین سال باقیمانده از قراردادش را نیز در بارسلونا بماند.

قرارداد مسی اول ژوئیه امسال به پایان رسید. او در حال حاضر مشغول مذاکره برای پیوستن به پاری‌سن‌ژرمن است، باشگاهی که در آن به نیمار، هم‌تیمی سابقش در بارسلونا و کیلیان امباپه، یکی از بهترین بازیکنان کنونی جهان، ملحق خواهد شد.

مسی گفت: "امکان این قضیه وجود دارد اما هنوز هیچ توافقی حاصل نشده است. باشگاه‌های مختلفی به من علاقه دارند. هنوز هیچ چیزی قطعی نشده است اما واضح است که من مشغول مذاکره با آن‌ها هستم."

مسی در ۱۳ سالگی آرژانتین را به مقصد اسپانیا و باشگاه بارسلونا ترک کرد و اولین حضور او در تیم اصلی بارسا اکتبر ۲۰۰۴ و در ۱۷ سالگی این اعجوبه آرژانتینی بود.

او در ۷۷۸ بازی ۶۷۲ گل برای بارسلونا زد و به این باشگاه اسپانیایی کمک کرد که برنده ۳۴ جام شود.

مسی گفت: "قدردان عشقی هستم که هرکسی به من، هم‌تیمی‌ها و باشگاهی که برایش بازی می‌کردم، نشان داد. امروز باید با تمام این‌ها خداحافظی کنم. وقتی به اینجا رسیدم که ۱۳ سال داشتم و بعد از ۲۱ سال این جا را به همراه همسر و سه فرزند کاتالان-آرژانتینی‌ام ترک می‌کنم."

"هیچ چیز به اندازه دورانی که در این شهر زندگی کردم و افتخاراتی که این جا بدست آوردم، به من احساس غرور نمی‌دهد. مطمئنم که پس از چند سال دوباره باز می‌گردم، به این دلیل که اینجا خانه‌ام است."

چرا مسی بارسلونا را ترک کرد؟

در ماه ژوئیه به نظر می‌رسید که مسی با بارسلونا به توافق رسیده است و با یک قرارداد جدید ۵ ساله در این تیم باقی می‌ماند.

گفته می‌شد که حقوق سالانه مسی طبق قرارداد قبلی ۱۲۳ میلیون پوند در هر فصل بود و مسی حاضر شده بود نصف این مبلغ را تخفیف بدهد.

هرچند که قطعی شدن این قرارداد کماکان به بازیکنانی که از بارسلونا خارج می‌شدند بستگی داشت تا این باشگاه بتواند در چارچوب قوانین محدود کننده مالی لالیگا باقی بماند؛ کاری که بارسلونا موفق به انجامش نشد.

مسی گفت: "من نصف حقوقم را تخفیف دادم و آن‌ها هم تقاضای دیگری از من نداشتند."

خوان لاپورتا، رئیس بارسلونا روز جمعه گفت که نگه داشتن مسی می‌تواند باشگاه را به مدت ۵۰ سال در ریسک قرار ‌دهد.

زمانی که مشخص شد بارسلونا نمی‌تواند به توافق خود با مسی وفادار بماند، نماینده‌های این ستاره مشغول مذاکره با پاری‌سن‌ژرمن شدند.

نگاهی به زمان‌بندی ماجرا

  • ۲۵ اوت ۲۰۲۰: مسی با فرستادن فکسی به باشگاه گفت که می‌خواهد بند خروج قراردادش را فعال کند؛ بندی که به او اجازه می‌داد، بلافاصله باشگاه را ترک کند.
  • ۴ سپتامبر ۲۰۲۰: مسی گفت در بارسلونا می‌ماند به این دلیل که هیچ تیمی قادر نیست حق فسخ ۷۰۰ میلیون یورویی او را بپردازد؛ بندی که باشگاه اصرار داشت در صورت خروج مسی باید اجرا شود.
  • ۲۷ اکتبر ۲۰۲۰: ژوزپ ماریا بارتومئو، رئیس وقت بارسلونا که نقش اصلی را در مشکلات مسی با باشگاه داشت، استعفا کرد.
  • ۲۸ دسامبر ۲۰۲۰: مسی گفت امیدوار است که یک روز بتواند در آمریکا فوتبال بازی کند، اما در عین حال تاکید کرد که هنوز برای آینده‌اش پس از پایان قرارداد با بارسا تصمیم نگرفته است.
  • ۳۱ ژانویه ۲۰۲۱: بارسلونا گفت نسبت به روزنامه ال‌موندو "اقدام قانونی مناسب" انجام خواهد داد. این نشریه جزئیات قرارداد مسی را منتشر کرده بود که طبق آن این بازیکن طی ۴ سال بیشتر از ۴۹۲ میلیون پوند حقوق گرفته بود.
  • ۱۶ مه ۲۰۲۱: رونالد کومان، سرمربی بارسلونا گفت امیدوار است شکست ۱-۲ بارسلونا مقابل سلتاویگو آخرین حضور مسی در بارسا نباشد. بارسلونا با این شکست برای اولین بار از فصل ۸-۲۰۰۷ لالیگا را در رتبه‌ای جز اول یا دوم تمام کرد.
  • ۲۲ مه ۲۰۲۱: به نظر می‌رسید که پاری‌سن‌ژرمن در آستانه توافق با مسی قرار گرفته است.
  • ۲۸ مه ۲۰۲۱: خوان لاپورتا، رئیس بارسلونا گفت که قرارداد جدید با لیونل مسی "هنوز بسته نشده است" اما "کارها خوب پیش می‌رود."
  • یک ژوئیه ۲۰۲۱: قرارداد بارسلونا با مسی به پایان رسید و مسی بازیکن آزاد شد.
  • ۱۵ ژوئیه ۲۰۲۱: مسی موافقت کرد با قرادادی که تا سال ۲۰۲۶ اعتبار داشت در بارسلونا بماند و نیمی از حقوقش را هم تخفیف داد.
  • ۵ اوت ۲۰۲۱: بارسلونا گفت مسی باشگاه را به دلیل "موانع مالی و ساختاری" ترک خواهد کرد.


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy