Monday, Aug 9, 2021

صفحه نخست » علی اصغر عنابستانی نماینده سبزوار به اتهام ضربه به سرباز ناجا به سه ماه حبس محکوم شد

zamaneh9.jpgرادیو زمانه - خبرگزاری امنیتی فارس دوشنبه ۱۸ مرداد به نقل از یک منبع آگاه بدون ذکر نام اعلام کرد که علی‌اصغر عنابستانی نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی به اتهام ضربه به سرباز نیروی انتظامی به سه ماه و یک روز حبس محکوم شده است. این رأی دادگاه بدوی است. علی‌اصغر عنابستانی، نماینده محافظه‌کار تندرو، پس از انجام تخلف رانندگی به عابد اکبری، مأمور راهور نیروی انتظامی (ناجا) سیلی زد. ویدئویی از آن ۴ بهمن گذشته در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های ایران منتشر شد. فرماندهی ناجا از بررسی موضوع و تقدیر از سرباز وظیفه جوان خبر داد و علی‌اصغر عنابستانی، نماینده اصول‌گرای مجلس مدعی شد که سرباز سیلی‌خورده او را کتک زده است.

با این حال شاهدان عینی، دوربین‌های راهنمایی و رانندگی و فیلم دوربین‌های موبایل و مجموعه شواهد به‌دست آمده نشان داد که ادعای سرباز حقیقت دارد. پس از آن بود که نماینده سبزوار در ویدئویی از سرباز وظیفه عذرخواهی کرد اما مسئولیت مستقیم این اقدام را برعهده نگرفت. یک ماه پس از آن مهدی حاجیان، سخنگوی نیروی انتظامی خبر از شکایت نیروی انتظامی از عنابستانی داد و سخنگوی وقت قوه قضائیه ۲۸ بهمن ثبت پرونده شکایت در دادسرای تهران را تأیید کرد.

با وجود این، خبرهای تأییدنشده از تبعید عابد اکبری به جنوب برای ادامه خدمت منتشر شد که عین‌الله جهانی معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا دوشنبه ۱۸ مرداد آن را تکذیب کرد. او همچنین دوشنبه ساعتی پیش از خبر فارس، به خبرگزاری «میزان» نزدیک به قوه قضائیه گفته بود که «تا این لحظه رأیی در خصوص شکایت سرباز راهور از آقای عنابستانی از سوی دادگاه صادر نشده است.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy