Monday, Aug 9, 2021

صفحه نخست » سعید مرتضوی از اتهام معاونت در قتل پرونده کهریزک تبرئه شد

fr9.jpgرادیو بین المللی فرانسه - بر اساس اعلام شعبه اول دیوان عالی کشور، در دادنامه سعید مرتضوی مورخ شانزدهم مرداد ماه آمده است: «انتساب بزه معاونت محل خدشه است، به خصوص اینکه دو نفر دیگر از همکاران نامبرده که عملاً در اقدامات مورد نظر دخیل بوده‌اند و حتی مباشرت در بازداشت داشته‌اند، از اتهام معاونت در قتل تبرئه گردیده‌اند...».

همچنین بر اساس رای دیوان عالی کشور، سعید مرتضوی در دادنامه صادره در تیرماه سال جاری، از اتهام مشارکت در بازداشت غیرقانونی نیز تبرئه شده و به این ترتیب، اساس و مبنای اتهام معاونت در قتل نیز منتفی گردیده است.

سعید مرتضوی در دادگاه اولیه از اتهام معاونت در قتل تبرئه شده بود که همین امر اعتراض خانواده محسن روح‌ الامینی را به دنبال داشت. سه سال پس از صدور حکم اولیه، در دادگاه تجدیدنظر، اتهام معاونت در قتل برای سعید مرتضوی وارد دانسته شد.

محسن روح‌الامینی و بسیاری دیگر از معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ در پی دستگیری به بازداشتگاه کهریزک منتقل شدند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

علاوه بر محسن روح‌الامینی، دست‌کم سه نفر دیگر به نام‌های امیر جوادی‌فر، محمد کامرانی و رامین آقازاده قهرمانی، پس از بازداشت، در بازداشتگاه کهریزک جان خود را از دست دادند.

میرمجید طاهری، وکیل اولیای دم محسن روح‌الامینی، در آذر ماه ۱۳۹۶، گفته بود: سعید مرتضوی در دادگاه تجدیدنظر، با یک درجه تخفیف به دو سال حبس در ارتباط با اتهام معاونت در قتل محکوم شده و این حکم قطعی اعلام شده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy