Tuesday, Aug 10, 2021

صفحه نخست » جنگ قدرت میان فرمانده‌هان سپاه برای تصرف وزارتخانه‌های کلیدی دولت رئیسی

france10.jpgرادیو بین المللی فرانسه - خبرگزاری ایلنا روز سه‌شنبه نوشت در حالی که پیش‌بینی می‌شد روز یکشنبه ۱۷ مرداد اسامی اعضای کابینه رئیسی به مجلس برسد، این اتفاق رخ نداد و خبرها حاکی از آن است که اختلافات داخلی در دفتر رئیس‌جمهور جدید مانع از این کار شده است.

رئیسی روز پنجشنبه ۱۴ مرداد در صحن مجلس گفت که در هفته پیش رو لیست اعضای کابینه خود را به مجلس خواهد داد. قالیباف هم در پاسخ به سخنان وی گفت: مجلس آمادگی این را دارد که برای این‌که کابینه هرچه زودتر تشکیل شود، حتی در ۳ شیفت جلسات رأی اعتماد را برگزار کند.

ایلنا نوشت: «جریان‌های حامی رئیسی در انتخابات به دنبال سهمی از دولت هستند و رئیس دولت جدید هم باید این سهم را بپردازد، سهم‌خواهانی که هم در مجلس هستند، هم از جریان‌های اصولگرایی و هم از تندروها؛ کسانی که ادعا می‌کنند بدون حمایت‌شان رئیسی امروز رئیس‌جمهور نبود.»

در گمانه‌زنی‌ها برای کابینه رئیسی نام‌های اعضای کنونی و پیشین سپاه پاسداران به گوش می‌رسد. مانند حسین امیرعبدالهیان برای وزارت امورخارجه، و سعید محمد برای وزارت مسکن و شهرسازی.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

همچنین از احمد وحیدی فرمانده سپاه به عنوان گزینه اصلی وزارت کشور نام برده می شود. وحیدی تقریبا در اکثر دولت های پس از انقلاب مشغول به خدمت بوده است. او در دولت خاتمی در معاونت طرح و برنامه وزارت دفاع را بر عهده داشت.در آن زمان وزیر دفاع علی شمخانی بود.

گفته می‌شود که شمخانی که از منتقدان دولت روحانی بود اکنون نقش تعیین کننده ای در انتخاب کابینه رئیسی دارد.

پیشتر امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران ایران، با اشاره به کابینه احتمالی ابراهیم رئیسی، از تشکیل «دولت اسلامی» در ایران برای «اولین بار» خبر داده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy