Thursday, Aug 12, 2021

صفحه نخست » شلیک هشدار پدافند هوایی ایران به پهپاد آمریکا در نزدیکی تنگه هرمز

drone_080921.jpgدویچه وله - پایگاه خبری "نور" مدعی شلیک هشدار پدافند هوایی جمهوری اسلامی به پهپاد "ام‌کیو-۹" آمریکا در حوالی تنگه هرمز شده است. این پایگاه خبری تصاویری از شلیک هشدار پدافند هوایی ایران در روز چهارشنبه ۱۱ اوت منتشر کرده است.

شبکه خبری نیمه‌رسمی "نور" با انتشار یک پست توییتری مدعی شلیک پدافند هوایی جمهوری اسلامی به یک پهپاد آمریکایی شده است.

در تصویری که بر روی شبکه توییتر منتشر شده است، اتاق فرمان مرکز پدافند هوایی به هنگام شلیک هشدار به پهپاد "ام‌کیو-۹" دیده می‌شود.

جروزالیم پست روز پنجشنبه ۱۲ اوت (۲۱ مرداد) با انتشار گزارشی به نقل از منبع خبری مستقل "آورورا" نیز این خبر توییتری منتشر شده از سوی شبکه خبری نور را بازنشر کرده است.

این شبکه خبری مستقل در عین حال اعلام کرده که زمان تهیه این فیلم ناروشن است. این در حالی است که تلویزیون جمهوری اسلامی این فیلم را روز چهارشنبه ۲۰ مرداد (۱۱ اوت) پخش کرده است.

در سال ۲۰۱۹، ایران اقدام به شلیک به یک پهپاد آمریکایی کرده بود؛ حمله‌ای که منجر به سقوط آن پهپاد در نزدیکی تنگه هرمز شد. در یک اقدام دیگر، جمهوری اسلامی تلاش کرده بود یک پهپاد "ام‌کیو-۹" آمریکا را هدف قرار دهد که آن حمله ناموفق بوده است.

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

گزارش شبکه خبری نور در شرایطی از سوی رسانه‌های جمهوری اسلامی منتشر می‌شود که تنش بین ایران و آمریکا در ارتباط با حملات به تانکرها در آب‌های منطقه تشدید شده است.

از آن جمله می‌توان به حمله به یک نفتکش سوری اشاره کرد. گفته می‌شود این نفتکش حامل نفت خام ایران برای سوریه بوده است.

رسانه‌های سوریه روز سه‌شنبه ۱۰ اوت از وقوع انفجار و آتش‌سوزی در یک نفتکش در نزدیکی بندر لاذقیه خبر داده بودند.

تنش در آب‌های منطقه پس از حمله پهپادی به نفتکش اسرائیلی مرسر استریت در دریای عمان تشدید شده است. در اثر این حمله یک شهروند بریتانیایی و یک شهروند کشور رومانی جان باختند. انگشت اتهام در ارتباط با این حمله متوجه جمهوری اسلامی ایران است.

این در حالی است که جمهوری اسلامی دست داشتن در این حمله را تکذیب کرده و اسناد مربوط به حمله را "جعلی" خوانده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy