Thursday, Aug 12, 2021

صفحه نخست » سران حکومت از بیم خشم مردم، به افشاگری علیه یکدیگر می پردازند

efsha_081121.jpgرادیو پیام اسرائیل - با شدت گرفتن فاجعه کرونا و از بیم آن که این مصیبت موجب خشم شدید مردم و یک خیزش همگانی شود، اکنون مسؤولان رژیم می کوشند هریک تقصیر نابسامانی جنایتکارانه رژیم را به عهده این و آن بیاندازد و اکنون دکتر علیرضا زالی فرمانده ستاد مدیریت کرونا در تهران، به افشاگری هایی دست می زند که گرچه هدف نخست آن بیگناه جلوه دادن خود وی می باشد، ولی از بیکفایتی سران رژیم نیز پرده بر می دارد.

همچنین، محمد جواد ظریف که از وزارت خارجه کنار گذاشته شده، اکنون تهدید می کند که به افشاگری دست خواهد زد و ادعا می کند که اتهامات وارده به او در مورد سهل انگاری در زمینه تهیه واکسن را اتهامی نادرست است. ظریف در لفافه نوشت که اگر ناچار شود، واقعیات بیشتری را در این زمینه انتشار خواهد داد.

سعید نمکی وزیر بهداشت دولت حسن روحانی که کنار گذاشته شده، در پیامی گفت به مشهد رفته تا به امام هشتم شیعیان بگوید که در پایان کارش به عنوان وزیر بهداشت، از هیچ تلاشی برای تامین امنیت مردم در برابر کرونا کوتاهی نکرده است. او گفت: نگذارید فضای مبارزه با کرونا امنیتی شود. اشاره او به این خبر بود که دولت آخوند ابراهیم رئیسی قصد دارد نیروهای بسیج را برای نظارت بر قرنطینه و جلوگیری از خروج مردم از خانه های خود وارد صحنه کند. سپاه قصد دارد برای این منظور قرارگاه هایی را در چندین نقطه کشور برپا سازد.

دکتر علیرضا زالی در افشاگری خود گفت که وقتی کارشناسان سازمان جهانی بهداشت به تهران آمدند، حکومت آمار واقعی مرگ و میر را از آن ها پنهان داشت و فشار آورد که آنان در گزارش خود شیوه برخورد رژیم با کرونا را مورد تحسین قرار دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله در تهران هشدار داد که اگر طی دو هفته آینده قرنطینه کامل برقرار نگردد و هرگونه فعالیتی متوقف نشود، شمار قربانیان موج پنجم کرونا به پانزده هزار نفر خواهد رسید.

وزارت بهداشت در تهران شمار جانباختگان کرونا در شبانه روز گذشته را ۵۰۸ نفر اعلام کرد که گرچه یک رقم تکان دهنده است، ولی به احتمال زیاد شمار واقعی قربانیان به حدود یک هزار نفر نزدیک بوده است. در شبانه روز گذشته، حدود چهل هزار نفر مبتلای جدید در سراسر ایران شناسایی شدند، که گرچه این رقم نیز تکان دهنده است، ولی ممکن است رقم واقعی دو برابر آن باشد.

علی خامنه ای که سال گذشته کرونا را یک امر کم اهمیت و زودگذر دانسته بود، در آخرین سخنانی که انتشار داد، اوضاع را وخیم توصیف کرد و کوشید این اطمینان خاطر را به وجود آورد که حکومت هر آن چه را که در توان داشته، برای مبارزه با کرونا انجام داده است.

از جمله افشاگری های روزهای اخیر آن است که عوامل بسیار با نفوذ در حکومت، عمدا از واردات واکسن جلوگیری کردند تا واکسنی را که قرار است در داخل تولید شود، به دولت بفروشند. در یک افشاگری نیز گفته شد که حکومت پول نداشته که برای خرید واکسن، بیش از پنجاه میلیون دلار پرداخت کند.

با آن که نهادهای زیارتی مانند آستان قدس رضوی از ثروت افسانه ای برخوردار هستند، تا کنون حتی یک ریال نیز برای کمک به دولت به هدف مبارزه با کوونا اهدا نکرده اند. در

حکومت به شدت بیم دارد که مرگ و میر در اثر کوونا در کشور به ابعادی برسد که یک خیزش گسترده اعتراضی مردم را به دنبال آورد.

ارزیابی شده که در دولت آخوند رئیسی، اوضاع همچنان رو به وخامت خواهد رفت، زیرا مسؤولانی که از جانب او برای پست های مهم پیشنهاد شده، از دانش و تجربه لازم برای مبارزه با کرونا برخوردار نیستند.

آشنایان امور می گویند که سرکوب کرونا یک امر کاملا پزشکی و تخصصی است و افرادی که رئیسی برگزیده هیچ تجربه ای در این زمینه ندارند.

خامنه ای وعده داد که واکسن داخلی تا چند ماه دیگر وارد بازار خواهد شد. ولی تصاویری که از مراحل ساخت و بسته بندی این واکسن انتشار یافت نشان می دهد که رژیم ایران از ابتدایی ترین امکانات فنی و مدیریتی برای تولید واکسن در شمار انبوه برخوردار نیست.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy