Monday, Aug 16, 2021

صفحه نخست » تجمع‌ افغان‌های ساکن قم با شعار مرگ بر حامیان طالبان

afghan_081621.jpgرادیو فردا - صدها تن از زنان مهاجر افغانستانی با تجمع در میدان آستانه قم نسبت به بازگشت دوباره طالبان به قدرت اعتراض کرده و خواستار تحریم کشور پاکستان به عنوان حامی این گروه شدند.

در این تجمع که روز دوشنبه ۲۵ مرداد ماه برگزار شد، تجمع‌کنندگان شعار «مرگ بر طالبان، تا خون در رگ ماست، طالب دشمن ماست» و «امارت اسلامی نمی‌خوایم نمی‌خوایم» سر دادند.

روز یک‌شنبه، ۲۴ مرداد هم معترضان افغانستانی در تهران در مقابل سازمان ملل با شعار «مرگ بر طالبان» و در دست داشتن نوشته‌هایی خواستار پایان جنگ در افغانستان و توقف روند صلح با طالبان شده بودند.

براساس تصاویر و ویدئوهایی که در شبکه های اجتماعی از تجمع قم منتشر شده است، در پلاکاردهایی که تجمع‌کنندگان در دست دارند، شعارهایی چون «مرگ بر پاکستان، مرگ بر حامیان طالبان» و «ای تیپ فاطمیون کجایید کجایید، ناموس رفت اسارت، کجایید کجایید» به چشم می‌خورد.

گروه شبه‌نظامی فاطمیون که اعضای آن توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جذب و آموزش دیدند، در جنگ سوریه حضور داشتند.

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در مصاحبه‌ای در دسامبر ۲۰۲۰ با شبکه تلویزیونی «طلوع»، پیشنهاد کرد که افراد گروه فاطمیون می‌توانند به نبرد کابل علیه داعش کمک کنند. در هفته‌های اخیر این گروه هیچ موضعی درباره پیشروی‌ها و بازگشت طالبان نداشته است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

در روزهای گذشته موج اعتراض‌ها به حملات گروه طالبان و تصرف شهرهای مختلف افغانستان در پی پیشروی سریع این گروه افزایش یافته است.

روز شنبه نیز بیش از ۱۲۰۰ فعال مدنی و روزنامه‌نگار در ایران و افغانستان با صدور یک بیانیه مشترک از جامعه جهانی خواستند که حقوق زنان را پیش‌شرط تمام مذاکرات با طالبان قرار دهد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy