Tuesday, Aug 17, 2021

صفحه نخست » طالبان از ذبیح‌الله مجاهد واقعی رونمایی کرد

ایران وایر - روز سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ گروه طالبان با برگزاری یک نشست خبری از چهره واقعی ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی خود رونمایی کرد.

این کنفرانس خبری از شبکه‌های مختلف افغانستان و جهان در حال انتشار است.

real.jpgتا پیش از این، طالبان از فرد دیگری به عنوان ذبیح الله مجاهد، سخنگوی خود نام برده و تصویر وی به دفعات از رسانه های مختلف منتشر شده بود.

سخنگوی طالبان در این کنفرانس خبری ادعاهای روزهای گذشته طالبان را تکرار کرد و گفت: اطمینان می‌دهیم که همه را مورد عفو قرار می‌دهیم، هر کس که در سطح مقابل ما بوده است. نمی‌خواهیم برخورد انتقام‌جویانه داشته باشیم. نمی‌خواهیم جوانان که سرمایه ما هستند کشور را ترک کنند. ‌

ذبیح‌الله مجاهد در پاسخ به این سوال که آیا به زنان اجازه فعالیت در رسانه‌ها خواهد شد، گفت: بگذارید نظام ساخته شود، این موضوع را قانون مشخص خواهد کرد.

روز گذشته ذبیح‌الله مجاهد در گفتکوی اختصاصی با ایران‌وایر گفته بود که طالبان مخالف فعالیت آزاد رسانه‌ها نیستند و از تداوم فعالیت آن‌ها حمایت می‌کنند اما در ادامه صحبت‌هایش تاکید کرده بود که از مالکان رسانه‌ها می‌خواهد در محتوایی که ارایه می‌دهند، تغییراتی مبتنی بر «شریعت اسلامی» به وجود بیاورند.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

غیر از ذیبح‌الله مجاهد که از چهره واقعی او برای اولین بار امروز رونمایی شده شماری از رهبران دیگر طالبان هم کاملا ناشناخته هستند.

از ملا یعقوب، فرزند ملاعمر و از سران نظامی طالبان هیچ تصویری در دست نیست و از ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر این گروه تنها یک تصویر در سال ۱۹۹۶ منتشر شده است.

از ملا محمد عمر نیز که به همراه ملاعبدالغنی برادر، رییس کنونی دفتر سیاسی طالبان در اوایل دهه ۹۰ میلادی طالبان را بنیان نهادند تنها یک عکس منتشر شده که صحت آن نیز تایید نشده است.

یکی دیگر از رهبران مخفی طالبان سراج‌الدین حقانی، از رهبران نظامی این گروه است که به دلیل انجام بمب‌گذاری‌های متعدد از جمله در سفارت هند در کابل تحت تعقیب آمریکا قرار دارد.

از سراج الدین حقانی به عنوان فرمانده عملیات‌های انتحاری طالبان که در جریان آن تاکنون صدها غیرنظامی کشته شده‌اند، یاد می‌شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy