Wednesday, Aug 18, 2021

صفحه نخست » اشرف غنی پیدا شد

bbc18.jpgامارات: به دلایل انساندوستانه اشرف غنی و خانواده‌اش را پذیرفته‌ایم

بی بی سی فارسی - محمد اشرف غنی، با حمدالله محب، مشاور شورای امنیت و فضل محمد فضلی، رئیس پر قدرت "ارگان‌های محل" به طور مخفی روز یکشنبه، ۲۴ اسد/مرداد زمانی که نیروهای طالبان به دروازه‌های کابل رسیده بودند، فرار کردند.

از آن زمان تا امروز خبری از وضعیت آقای غنی و همراهانش در دسترس نبود. پیشتر مقامات تاجیکستان ورود آقای غنی به خاک این کشور را پس از ترک افغانستان رد کرده بودند.

اکنون وزارت امور خارجه امارات در بیانیه‌ای بسیار کوتاه تایید کرده است که از "ورود رئیس جمهور غنی و خانواده‌اش به داخل کشور به دلایل انساندوستانه استقبال می‌کند. این بیانیه کوتاه اشاره‌ای به دیگر همراهان آقای غنی نکرده است.

جزئیاتی از محل اختفای آقای غنی، خانواده و همراهانش از عصر روز یکشنبه ۲۴ اسد/مرداد که گزارش شد از کابل گریخته منتشر نشده است و بیانیه وزارت خارجه امارات نیز در این مورد چیزی نگفته است.

آقای غنی بعد از خروج از افغانستان در فیسبوک خود اعلام کرد که "برای جلوگیری از خونریزی" کشور را ترک کرده است. اما این اقدام او با انتقاد تند بعضی چهره‌های سیاسی افغانستان مواجه شد که او را به "فرار از مسئولیت" متهم کردند.

با انتشار خبر خروج آقای غنی از کشور، طالبان وارد ارگ ریاست جمهوری افغانستان شد، و دولت افغانستان عملا سقوط کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy