Thursday, Aug 19, 2021

صفحه نخست » حسن نصرالله: ما نزد ولی فقیه ایران آقای خود هستیم

nasrollah.jpg رادیو بین‌المللی فرانسه - حسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان اعلام کرد که نخستین کشتی حامل سوخت ایرانی بزودی به سواحل لبنان خواهد رسید. او که به مناسبت ایام تاسوعا و عاشورا سخنرانی می‌کرد گفت: "آشکارا اعلام می‌کنم که جمهوری اسلامی ایران هیچ وقت متحدانش را رها نکرده و دست بریدۀ قاسم سلیمانی دلیلی بر این مدعا است"...

چهارشنبه شب - ۱۸ اوت - حسن نصرالله طی سخنانش به مناسبت عزاداری‌های محرم گفت که "نخستین کشتی" حامل گازوییل ایرانی از زمان حرکت تا وقتی به آبهای مدیترانه برسد، "بخشی از خاک لبنان محسوب خواهد شد". او تأکید کرد: "به آمریکایی‌ها و به اسرائیلی‌ها می‌گویم: این کشتی، خاک لبنان است".

در هفته‌های اخیر چند کشتی ایرانی و اسرائیلی هدف حمله قرار گرفته یا دچار حوادث نامعلوم شده‌اند. روشن است که نصرالله از تکرار این نوع وقایع واهمه دارد.

چندی پیش حزب‌الله لبنان اعلام کرده بود که قصد دارد از ایران سوخت تحویل بگیرد. به گفتۀ نصرالله دولت لبنان قادر نیست چنین تصمیمی بگیرد، چون تحریم‌ها و فشارهای آمریکا چنین اجازه‌ای نمی‌دهد. به گفتۀ او اولین محمولۀ سوخت ایرانی صرف تأمین "نیازهای بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها، مغازه‌های مواد غذایی و نانوایی‌ها" خواهد شد.

مطالب بیشتر در سایت رادیو بین‌المللی فرانسه

معلوم نیست که کشتی حامل سوخت وارد کدام بندر لبنان خواهد شد. همچنین معلوم نیست که روند سوخت‌رسانی چند بار و تا کی ادامه خواهد داشت.

این در حالی است که لبنان، در بدترین شرایط اقتصادی، همچنان انتظار تشکیل کابینۀ جدید را می‌کشد. در این وضعیت، در برخی شهرها قطع برق گاه تا ۲۲ ساعت در شبانه‌روز طول می‌کشد.

از أفغانستان عبرت بگیرید

حسن نصرالله با حملۀ تند به آمریکا و اسرائیل، گفت: "به آنهایی که به آمریکا تکیه کرده‌اند، می‌گویم: از تجربه افغانستان عبرت بگیرید".

او ابراز امیدواری کرد که آمریکا از عراق نیز به کلی خارج شود. وی گفت: "عراقی‌ها باید تجربۀ استفاده افغانستان از مستشاران آمریکایی و بیست سال آموزش نیروهای افغان را پیش چشم خود بگذارند".

نصرالله افزود: "بهانه آمریکایی‌ها برای ماندن در شمال سوریه، مبارزه علیه داعش است، اما این، بهانه‌ای واهی و ادعایی دروغین است"... در عوض، نصرالله خواستار تقویت شبه‌نظامیان عراقی وابسته به ایران شد و گفت: "حشد‌الشعبی ضمانتی واقعی برای مقابله با داعش و تکفیری‌هاست و این تشکیلات باید تقویت شود".

دبیرکل حزب الله بار دیگر از ایران به خاطر ایستادگی در کنار لبنان تشکر کرد و گفت: "در طول ۴۰ سال گذشته ایران هیچ دخالتی در امور لبنان یا در تصمیم‌گیری‌های ما نکرده است. ما نزد ولایت فقیه آقای خود هستیم نه مثل برخی که نزد اربابان خود مثل برده هستند"...



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy