Wednesday, Aug 25, 2021

صفحه نخست » نخستین واکنش ظریف به انتخاب امیرعبدالهیان

rooy25-1.jpgرویداد۲۴ محمدجواد ظریف نوشت: رای اعتماد قاطع نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به برادر و همکار عزیزم جناب آقای دکتر حسین امیرعبداللهیان، وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را به این دیپلمات خوش نام، همکارانم در وزارت امور خارجه و مردم خوب ایران تبریک عرض می‌نمایم.

امیدوارم ایشان که شخصیتی متین و محبوب به ویژه در میان همکاران در وزارت امور خارجه هستند، در انجام وظایف خطیر خود از پشتیبانی همه مردم و همه گروه‌ها بهره‌مند باشند.
ظریف در توئیتر هم نوشت: به دوست، هم کار و دیپلمات باسابقه آقای امیرعبداللهیان اخذ رای اعتماد به عنوان وزیرخارجه جمهوری اسلامی ایران را تبریک عرض میکنم.

برای وی، وزارت خارجه و مقامات آن، و همچنین دولت جدید آرزوی موفقیت کامل در روابط بین‌الملل دارم.

«امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی حسین امیرعبداللهیان را به عنوان وزیر امور خارجه انتخاب کردند.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان توانست با ۲۷۰ رای موافق، ۱۰ رای مخالف و ۶ رای ممتنع، اعتماد نمایندگان مجلس را برای تصدی پست وزرات امور خارجه کسب کند و برای چهار سال آینده به عنوان وزیر انتخاب شد.

امیرعبداللهیان متولد سال ۱۳۴۳ شهرستان دامغان و دانش آموخته کارشناسی روابط دیپلماتیک از دانشکده وزارت امور خارجه، کارشناسی ارشد روابط بین الملل از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و دکتری تخصصی روابط بین الملل از دانشگاه تهران است که از سوابق متعدد اجرایی و میدانی در حوزه دیپلماسی برخوردار است.

دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی، معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه، مدیرکل خلیج فارس و خاورمیانه وزارت امور خارجه، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بحرین، رئیس ستاد ویژه عراق در وزارت امور خارجه، معاون مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه، عضو کمیته سیاسی - امنیتی مذاکرات هسته‌ای ایران با تروئیکای اروپایی، عضو کمیته مذاکرات ایران و عراق و آمریکا در موضوع عراق از جمله مسئولیت‌های مهم اجرایی وی در حوزه سیاست خارجی و دیپلماسی است.

امیرعبداللهیان همچنین علاوه بر تدریس اصول دیپلماسی و سیاست خارجی در دانشگاه، تألیفات و مقالات متعدد علمی و پژوهشی در این حوزه دارد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy